Hur får jag bort denna enhet

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
jag har avinstallerat Daemontools/alcohol 120% och pillat bort lite filer som ej far bort av lägg till/ta bort program.

Men jag har ändå kvar en "ghost" partition verkar det som.

Försöker få in Daemon Tools 3.47 men den klagar då på att en enhetsbeteckning är upptagen, har försökt ändra men ej någon lycka. Så det går ej att installera D-tools

Bilder

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    83.8 KB · Visningar: 84
  • 2.JPG
    2.JPG
    117.8 KB · Visningar: 92
Ta bort den från enhetshanteraren också, där ligger den som "generic DVD scsi cdrom device" eller liknande. Eventuellt med omstart efteråt.

Jag har både alcohol o daemon installerat, därför har jag två ghost-dvd.

Bifogat

• dvd.jpg
    dvd.jpg
    79.4 KB · Visningar: 50
Last edited:
Tackar Skaliz, du har inte funderat på att tigga till dig en moderator sak här på Datacentralen :7peta :tummenupp

Ska prova snart med detta

R1 Uffe skrev:
Tackar Skaliz, du har inte funderat på att tigga till dig en moderator sak här på Datacentralen :7peta :tummenupp

Ska prova snart med detta

Haha, nej, har lite dåligt med tid för att moderera oxå :)

Edit: Vid närmare koll visar det sig att båda mina enheter är från daemon, jag har redan pillat bort alcohols. Alcohols heter AXV eller så har jag för mig, man kan välja virtuell driver i alcohol.

Last edited:
Vote Skaliz for PRESIDENT

Om du vill kunna använda den enhetsbokstaven så gör du såhär (såvidare inte skalis förslag funka fint).

OBS. Du får översätta från engelska till svenska själv :).

Tryck på Start, sen högerklickar du på "My Computer/Den här datorn" sen på listan som kommer fram så vänterklickar du på "Manage/Hantera?".

å Rutan som kommer fram hoppar du ner till fliken "Storage/Förvaring?"
Sen högerklickar du på spök enheten som har låst sig vid enhetsbokstaven och väljer "Change driveletter and paths/ Byt enhetsbokstav och ...?"
Sen väljer du helt enkelt "Remove/Ta bort?".

Frågetecknen efter det Svenska är för att jag är osäker på vad det heter på svenska :).

Gör det som sista utvägen, prova att installera om programmen och sen avinstallera dem så skall spökdisken antagligen försvinna. Du har väll startat om datorn efter avinstalaltionen? Händer att spökenheterna fastnar tills nästa omstart.

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back