Hur får bort startsida? (Virus?)

Slayer

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cbr1100, XR600
Vad skall man göra om man har fått en startsida (ofrivilligt) som oavsett om man ändrar tillbaka till den startsida man önskar likt förbannat finns kvar.

Det går helt enkelt inte att få den startsida man själv vill ha.

Är detta något form av virus?

Finns det någon som vet hur man får bort den oönskade startsidan?

Slayer skrev:
Vad skall man göra om man har fått en startsida (ofrivilligt) som oavsett om man ändrar tillbaka till den startsida man önskar likt förbannat finns kvar.

Finns det någon som vet hur man får bort den oönskade startsidan?

Du har gett oss alldeles för lite info för att kunna hjälpa dig på bästa sätt. Vad du kan göra är att uppdatera antivirusskyddet och scanna datorn. Installera Ad-Aware och/eller Spybot och scanna datorn även med dessa program.

Hjälper inte detta får du återkomma till oss med mer info. Exempelvis, vilken sida startar IExplorer med? Är det alltid samma, etc?

Nej det är snarare ett spyware som lagts sig i din dator, inget virus. Gör som ovanstående talare sa.

Jag har samma problem .. Använder vanliga iexplorer. Det kommer upp popups, startsida samt en meny. Tror det heter "sun java" eller ngt sådant. Har scannat igenom datorn med adaware samt norton antivirus utan resultat.

Testa www.pestpatrol.com.

Pest Patrol hjälpte mig när jag hade exakt ditt problem.

Ad-aware och antivirusprogrammen hittade inget, men nog f*n fanns det något skit i datorn allt...

Detta kan hjälpa. Om inte så kommer du alla fall slippa alla onödiga program som startas automatiskt.

välj Kör... under startmenyn
skriv msconfig
OK
Under fliken autostart uncheckar du alla grejjer förutom de som heter något med Windows under kommando. inte heller de grejjer du vet att du vill ska starta automatiskt.

Hmm. det lät kanske lite krångligt, men ni fattar när ni kommer dit...

Slayer skrev:

hehe hade samma problem som du, massa satans popups å virus, formaterare om HD och allt roligt jag samlat på mig va borta, allt förutom virusen som jag ville ha bort!! :huvet gaahh :mad:

använder stinger just nu för att hålla bort skit i datorn, men vart kan jag få tag på norton och nån bra brandvägg??

Last edited:
läs faqen du också... Hittade ett program igår som lyckades ta bort min startsida, testade minst 10st innan dess. Så testa många olika.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT