Hur få upp farten på mitt nätverk?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Har problem med att om jag kopplar min zyxel prestige direkt till datorn får jag ca 20 Mbit på tptest, om jag däremot kör den genom mitt hemmanät som uteslutande består av 100 Mbit får jag endast 6,4 Mbit, oavsett vilken av de 3 anslutna datorerna jag testar på. Verkar som att routern (D-link DI-624) automatiskt delar bandbredden på de tre datorerna, oavsett om dom använder sin andel :va
Förslag?

Nr:18 skrev:
2293496 Har problem med att om jag kopplar min zyxel prestige direkt till datorn får jag ca 20 Mbit på tptest, om jag däremot kör den genom mitt hemmanät som uteslutande består av 100 Mbit får jag endast 6,4 Mbit, oavsett vilken av de 3 anslutna datorerna jag testar på. Verkar som att routern (D-link DI-624) automatiskt delar bandbredden på de tre datorerna, oavsett om dom använder sin andel :va
Förslag?
en router saktar ner hastigheten lite för där är en massa protokoll som ska köras i den. Om du har kryptering så går det ännu saktare. DHCP saktar hastigheten lite oxå.

Är de andra datorerna via det trådlösa? Alla?

DI-624_perfChart.jpg

Kolla så de har bra signalstyra. Hastigheten sjunker med signalstyrkan.

Jag hade själv en DI-624+ för nått år sen och vill ju inte påstå att jag tyckte den var något datatekniskt mästerverk. :argpådato
Har du provat med någon polares router för det verkar ju som att det i ditt fall är routern som inte pallar tillräcklig throughput.

Mr K skrev:
2294026....DHCP saktar hastigheten lite oxå......
Hur kan det göra det?? :va
DHCP är ju endast ett sätt att tillge klient-datorer på ett nätverk korrekta adresser och info om rätt gateway och dns. DHCP ligger ju inte och skjutsar data stup i kvarten utan endast vid uppstart och i intervall beroende på DHCP-serverns inställningar, t.ex var 3.e dag.....och det är inte mycket data vi snackar om!

Låt höra dina erfarenheter! :pannkyss

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...