Hur få tillbaka raderat nummer i mobiltelefon?

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

FreddaGädda

Guest
Jag har i min dumhet raderat en tjejs telefonnummer i mobilen. Kom nu ihåg att jag sparade det som ett nummer utan namn, då jag var för i gasen för att orka knappa in namn. Tog bort numret i tron om att det var till någon som ringt på en annons jag hade. Numret finns inte kvar på sim-kortet och inte i telefonminnet, hur göra för att få tillbaks numret? Finns det nåt program att hämta, eller går det helt enkelt inte?

Eller finns det en mer specifik hitta.se-liknande sajt?
Jag kommer bara ihåg vad hon heter i förnamn, ungefärlig ålder och i vilket område hon bor. Och att hon jobbar(jobbade?) på ett hemköp, vet ej var.
Hjälp mig! Jag är k*t!

Edit: (Läs "Jag vill gärna jufsa med damen igen", INTE: "Hörrö, hjälp mig! Jag är en sexgalning!)

Last edited:
Hoppas att "jag är k*t" tillhörde restan av texten och inte bara avr en upplysning... jag ringde till telia o de sade att det isf var borta!

Men om du säger att hon har mördat någon kanske snutan kan luska fram numret..? :)

FreddaGädda skrev:
Jag har i min dumhet raderat en tjejs telefonnummer i mobilen. Kom nu ihåg att jag sparade det som ett nummer utan namn, då jag var för i gasen för att orka knappa in namn. Tog bort numret i tron om att det var till någon som ringt på en annons jag hade. Numret finns inte kvar på sim-kortet och inte i telefonminnet, hur göra för att få tillbaks numret? Finns det nåt program att hämta, eller går det helt enkelt inte?

Jag kommer bara ihåg vad hon heter i förnamn, ungefärlig ålder och i vilket område hon bor. Och att hon jobbar(jobbade?) på ett hemköp, vet ej var.
Hjälp mig! Jag är k*t!

Det är nog kört, det kallas det naturliga urvalet. Gör man en sån grej ska man inte få knulla då är man diskad tyvärr.
Du får väl snoka lite, har du inte nån kompis som känner nån snubbe som har en släkting som vet vem det är?

FreddaGädda skrev:
Hjälp mig! Jag är k*t!

Här är en hitta.se-liknande sajt där du kan söka på sånt :tummenupp http://www.knullkontakt.se

RF_Racing skrev:
Hoppas att "jag är k*t" tillhörde restan av texten och inte bara avr en upplysning... jag ringde till telia o de sade att det isf var borta!

Men om du säger att hon har mördat någon kanske snutan kan luska fram numret..? :)

HAHAHAHA! Det hörde till resten av texten, det var inte en upplysning! :rofl
Tanken slog mig också att polisen kan ju fixa fram nummer, så varför kan inte jag det?

Agent Apelsin: Darwin.. :rofl Tyvärr känner jag ingen. Känns så enormt pantat gjort det här :hihi

Agamemnon: HAH! Nu var det ju inte samma sak riktigt. Jag vill ju ha tag i den där tjejen, inte vara nåt aftonbladet-chattande pervo.
Minns vilken t-banestation man går av vid, sen är det fem minuters gång därifrån. Vet inte vilket håll dock. Skulle känna igen huset och gården vid anblick. Har funderat på att kliva av och leta lite efter huset för att sen slå upp det på eniro. Det roliga var att jag inte var full när jag gick dit, och inte därifrån heller. Minnet är bra, men jävligt dåligt :confused:

Last edited:
Äh, va du e kräsen. Men rent tekniskt går det att få fram nummret från kortet ifall du har rätt prylar. Förutsatt att du inte har skrivit över med en annan kontakt på samma adress i minnet. När du väljer att radera en kontakt så skriver du inte bokstavligen över med "nollor" utan talar bara om att platsen är tom. Informationen ligger kvar. Har du möjlighet att göra en minnesdump av den delen av minnesarean i sim-kortet så kan du få fram det. Allt förutsatt alltså att du inte lagt till en ny kontakt som har skrivit över den gamla.

Hur mycket är det här värt för dig?

Edit: Har du någon gång ringt eller messat numret så kan du gå in på mina sidor på telia.se och läsa loggen på fakturorna.

Last edited:
Agamemnon skrev:
Äh, va du e kräsen. Men rent tekniskt går det att få fram nummret från kortet ifall du har rätt prylar. Förutsatt att du inte har skrivit över med en annan kontakt på samma adress i minnet. När du väljer att radera en kontakt så skriver du inte bokstavligen över med "nollor" utan talar bara om att platsen är tom. Informationen ligger kvar. Har du möjlighet att göra en minnesdump av den delen av minnesarean i sim-kortet så kan du få fram det. Allt förutsatt alltså att du inte lagt till en ny kontakt som har skrivit över den gamla.

Hur mycket är det här värt för dig?

Edit: Har du någon gång ringt eller messat numret så kan du gå in på mina sidor på telia.se och läsa loggen på fakturorna.

Men om han behöver platsen till tex bilder så kan mobilen anvnda sig av platsen därifrån då det inte är separata minnen. (?)

RF_Racing skrev:
Men om han behöver platsen till tex bilder så kan mobilen anvnda sig av platsen därifrån då det inte är separata minnen. (?)

Du kan inte lagra bilder på sim-kortet. Det är frågan om en specifik minnesarea på kortet som rymmer ca 200 kontakter i telefonboken. Hur mycket utrymme man väljer till telefonboken och sms är upp till operatören som levererar kortet.

Agamemnon skrev:
Du kan inte lagra bilder på sim-kortet. Det är frågan om en specifik minnesarea på kortet som rymmer ca 200 kontakter i telefonboken. Hur mycket utrymme man väljer till telefonboken och sms är upp till operatören som levererar kortet.

han sade juh att han raderat det från mobilen.

FreddaGädda skrev:
Tanken slog mig också att polisen kan ju fixa fram nummer, så varför kan inte jag det?

:confused:

Skillnaden mellan dig o snuten är dom skickar lagringsmedia till ett företag som tar fram informationen i ett labb, kostar MYCKET pengar. Men har du lite över (ca 40000:-) så kan du oxå skicka kortet dit.... Men för dom pengarna kan du köpa lite kvinnor itället och slippa kravet att ringa dagen efteråt.... :tummenupp

Om du har en nokiatelefon o nån gång har använt nokia pc-suit så kan det finnas kvar i den datorn du då använde.Hade turen att få tillbaka en hel telelista vid borttappning så en gång.

Bandido skrev:
Skillnaden mellan dig o snuten är dom skickar lagringsmedia till ett företag som tar fram informationen i ett labb, kostar MYCKET pengar. Men har du lite över (ca 40000:-) så kan du oxå skicka kortet dit.... Men för dom pengarna kan du köpa lite kvinnor itället och slippa kravet att ringa dagen efteråt.... :tummenupp

"man betalar inte kvinnan för sex, utan för att hon ska gå när man är färdig" citat av nån hollywood skådis

Bandido skrev:

Nåja. Nu va jag med och rådfrågades i Norrortspolisens val av utrustning kring detta. Det är nog inte möjligt, simkorten är så sjukt simpla som lagringsmedia. Men jag säger inte att det är omöjligt, men jag vet att polisen stött på problem många gånger med simkort och kunna läsa dom och dessa gånger har dom gått bet. Men tekniken går frammåt och detta va ju trots allt en 3år sedan.

Om du har ringt nummret så kan du beställa en spec från din operatör :)

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back