Hur få tillbaka mina pengar?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Köpte en sving och nån lite pryl till hojen från en kille på ebay, det var ingen aktion utan man köpte grejerna för det pris han begärde.

Handlat grejer tidigare på ebay och det har aldrig varit problem. Nu så begär killen att jag ska lägga in lite mer än dubbelt så mycket på hans konto för att han ska skicka grejerna.

Kollade noggrant fraktkostnad och pris, dubbelkollade på forex sida så dollarkursen inte var för hög.

Skickat mail till killen och han har skickat mig en money request till mitt paypal-konto. Men jag tänker inte betala då det inte var det som stod från början jag när jag betalade för grejerna.

Han har inte svarat på mitt senaste mail ang. att det blivit nå missförstånd och att det inte var det priset han begärde från början. Då hade jag inte köpt grejerna.

Allt är skött genom ebay och paypal.
Han har bra feedback på ebay men blir ändå orolig när han ändrar priset efterhand och ger mig positiva feedback innan jag ens betalat den summan han vill ha eller skickat grejerna till mig.

Om det är så att han försöker lura mig hur går jag till väga? kollat på paypals sida och sök info men min engelska är så jäkla kass.

Avtalsbrott. Bara be honom fara och flyga.

Det ordnar väl paypal?

Dom har väl nån form av "försäkring" ?

Okej! om det är så pass ska jag ge han lite mer tid och ge honom en chans att föra över pengarna själv. Annars kontaktar jag ebay samt paypal.

På paypal
Edit: Resolution Center > report a problem

Var ett tag sen jag gjorde anmälan så lite ändrat var det nu, vet ej om antal dagar stämmer exakt

här har du en länk också
http://feedback.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ResolutionCenter

Okej! om det är så pass ska jag ge han lite mer tid och ge honom en chans att föra över pengarna själv. Annars kontaktar jag ebay samt paypal.

vänta inte för länge, för efter 45 dagar kan du inte få igen pengarna

Last edited:
kontakta paypal/ebay? de kan nog svenska

Nej, man kan endast samtala med dem på engelska, jag vet av egen erfarenhet.

Du måste anmäla det hela som Gixxertina säger. När du köper via ebay så är du försäkrad men inte om du använder Paypal på någon annan sida, då är det en ren värdeöverföringstjänst.
Anmäl direkt men maila samtidigt killen och ge honom en chans, du kan alltid be Paypal be dem lägga ned utredningen.

Har du alltså redan betalat honom för grejjerna som jag förstod det?

Nej, man kan endast samtala med dem på engelska, jag vet av egen erfarenhet.

Du måste anmäla det hela som Gixxertina säger. När du köper via ebay så är du försäkrad men inte om du använder Paypal på någon annan sida, då är det en ren värdeöverföringstjänst.
Anmäl direkt men maila samtidigt killen och ge honom en chans, du kan alltid be Paypal be dem lägga ned utredningen.

Har du alltså redan betalat honom för grejjerna som jag förstod det?

Jag har betalat det priset han begärde (59.90$) från början, och i mitt paypal konto är de överförda. Detta var några dagar sen, men han har inte skickat nåt utan mailade mig att jag ska betala 62,28$ till ifall han ska skicka grejerna :S

Stog det att frakt ingick då, eller vart är det skon klämmer ?
Du köper en sving av en kille i USA för 440kr(53$) om jag förstått det hela rätt ?
Nu vill han att du betalar in 440kr(53$) för svingen och 455kr(62$) för att skicka grejerna !

Om det är som jag skrivit ovanför, så förstår jag inte problemet. Att skicka en sving från USA för under 500kr låter billigt för mig.

Kan det varit så att det stog fraktfritt, men om du kollat lite närmare så kanske det bara var det inom USA, finns en lista där man ofta kan kolla vad frakten kostar till andra länder. Iom att du inte verkar tänkt på frakten något, så hoppas jag att du räknat med tullavgifter och sådant när paketet kommer till Sverige.

Last edited:
Jag har betalat det priset han begärde (59.90$) från början, och i mitt paypal konto är de överförda. Detta var några dagar sen, men han har inte skickat nåt utan mailade mig att jag ska betala 62,28$ till ifall han ska skicka grejerna :S

En sving och lite prylar till för 60 $ (antar att du menar sving till hojen), du menar att det skulle kosta 420 kr ink frakt. Har lite svårt att tänka mig att någon kan skicka en så stor pryl för dom pengar, inklusive fraktkostnad. Kan det vara så att du inte kollade ordentligt på frakten????

Det var därför jag köpte svingen, inte fan behöver jag en ny sving. Den jag har funkar bra. Men det var så billigt så jag tyckte att jag kunde byta den jag har då en bobiner fäste är lite sne.

Dubbel kollade och även valde Sweden som land, klickade på Buy Now och ebay räknade själv ut summan. Inte mer med det, och sedan får jag ett mail av honom att jag ska betala ytterligare 62,28$

Hade rätt pris stått från början hade jag inte köpt svingen då jag lika gärna kan lägga pengarna på annat.

Det var därför jag köpte svingen, inte fan behöver jag en ny sving. Den jag har funkar bra. Men det var så billigt så jag tyckte att jag kunde byta den jag har då en bobiner fäste är lite sne.

Dubbel kollade och även valde Sweden som land, klickade på Buy Now och ebay räknade själv ut summan. Inte mer med det, och sedan får jag ett mail av honom att jag ska betala ytterligare 62,28$

Hade rätt pris stått från början hade jag inte köpt svingen då jag lika gärna kan lägga pengarna på annat.

Lägg upp annons sidan då. Den ska ju finnas kvar efter köp också, så ser man ju svart på vitt vad som stog..

Det måste ha varit ett missförstånd, han kan ju inte skicka en sving från USA till Sverige för totalt $59.90, det är ju orimligt. Det blir ren välgörenhet för den stackars säljaren.

Det låter som om ni missuppfattat varandra.
Kolla under shipping and payment vad frakten är beräknad till,

Last edited:

Som Jörgen sa, du måste ha missat frakten, mycket som ligger ute är ofta "inom US".

Köper du från nåt i US får du ofta räkna med hygglig fraktkostnad, i paritet med vad han kräver. "If it sound to good to be true - it usuely is".

Därför jag brukar plocka hem grejer därifrån när nån jag känner är där :slipperfrakten :)

Vem som helst fattar ju att du inte kan få de sakerna för en femhundring skickat till dig såklart - ja, alla utom just du fattar det tydligen.

Hoppas han behåller dina pengar och skiter i att skicka nånting till dig :)

Vem som helst fattar ju att du inte kan få de sakerna för en femhundring skickat till dig såklart - ja, alla utom just du fattar det tydligen.

Hoppas han behåller dina pengar och skiter i att skicka nånting till dig :)

trevlig attityd!!! så onödigt inlägg att det lyser igenom hur du försöker vara så elak och hÄfTiG just på SH för att sticka ut och bli en av de andra som folk pratar om och minns från denna sida. Varför du strävar efter nåt sådant vet jag inte, men inget jag tänker lägga ner vikt på.

Tack alla andra för hjälpen. Snubben har än idag inte svarat på mina mail så dags att höra av sig till ebay och paypal.

Ur-medlem-sen-2002-taskmört :rofl

och så startar andra trådar och undrar varför SH inte är som det var förut, det är för sådana häftiga killar fått härja och käfta som de vill.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...