Hur få tillbaka den fina papperskorgen i Windows 10 !?.

Hur får man bort den helt från skrivbordet?

Har för tillfället löst det genom att ladda hem en png bild fil och importerat den till ikon registret.Ser betydligt bättre ut nu.

Nu kanske jag missförstår men varför är detta en tillfällig lösning? Det är väl i stort sett exakt så lösningen ser ut om man vill att en ikon ska se ut på ett annat sätt? :tungan

Mitt problem är att ibland så försvinner den importerade papperskorgs ikonen från skrivbordet och när jag startar om explorer så är den där igen.För övrigt så är grafiken på ikonerna i Windows 10 inget vidare vilket Windows redan fått en del skäll för.

Mitt problem är att ibland så försvinner den importerade papperskorgs ikonen från skrivbordet och när jag startar om explorer så är den där igen.För övrigt så är grafiken på ikonerna i Windows 10 inget vidare vilket Windows redan fått en del skäll för.

Herregud va folk har lite att klaga på.

ÅH NEJ, papperskorgsikonen är en fyrkantig papperskorg istället för en rund! :7peta

Personligen är Windows 10 det bästa som hänt min dator för den blev jävligt mycket snabbare efter uppdateringen. Skulle aldrig falla mig in att ens lägga 30 sekunder på att bry mig om hur ikonen ser ut.

Kanske kan fråga här om någon av er har lyckats bli av med defender?

Min burk blir så jävla seg när den är igång och den startar om sig själv om det gått ett tag så jag får hålla på att stänga av skiten hela tiden, går det att fimpa den helt på något sätt?

Det jag lyckats googla fram är ungefär att den är integrerad och inte går att ta bort och bara stänga av tillfälligt ungefär....

Vad ska man med papperskorgen till? Man håller nere shift och trycker på delete så slipper man papperskorgen och man slipper tömma den.

Vad ska man med papperskorgen till? Man håller nere shift och trycker på delete så slipper man papperskorgen och man slipper tömma den.

Jag tänkte även framförallt på att hur ofta sitter man egentligen och glor på skrivbordet? När min dator är igång så är det program igång som täcker skärmen och därmed papperskorgen.

Jag tänkte även framförallt på att hur ofta sitter man egentligen och glor på skrivbordet? När min dator är igång så är det program igång som täcker skärmen och därmed papperskorgen.

Kör min som HTPC så ganska ofta.

På min htpc kollar ja oftast på film men alla e vi olika :7peta

Tröttnade på skiten och köpte en bättre dator istället med Windows 8.1 och AMD A10 processor när allt började kludda med ett segt Windows 10 installerat ovanpå Windows 8.1 plus att datorn samtidigt signalerade om "fel på hårddisk".Nu går allt så jädra fort ... :hojraket

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8