Hur få loss kopplingskorg på GPZ 1100 -82?

KawaDuce

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Kawasaki GPZ 1100 -82, numera med förgasare.
Japp... här trodde man det skulle bli ett enkelt byte av lameller och fjädrar... :huvet Själva korgen sitter stadigt och fint, snurrar utan några konstigheter. Däremot när jag kände på den yttre korgen (Vet inte vad den heter, men den som som startmotorn kuggar i) så går den att vicka lite i sidled samt några milimeter in-ut. Detta kombinerat med de nyupptäckta vibrationerna på låga varvtal gör att jag misstänker att jag måste felsöka lite mer... Så frågan är alltså - måste man ha ett specialverktyg för att hålla fast korgen när man ska dra av bulten? Eller kan man fixa det på nåt annat sätt, eller bygga ett eget litet verktyg? Och... nån som har en tanke kring vad det kan vara som behöver fixas? :confused: Visst sitter det några fjädrar där bakom`som kan paja? Kanske något kul litet lager?

Hoppas någon har lite klokskap att bjuda på... Sitter lite i sjön, så att säga...

/Fredrik

Mutterknackare, elektrisk kan du säkert hitta på biltema.

Alltid bra att ha.

Mutterdragare är som sagt bra till detta. På insidan av kopplingskorgen sitter på många hojar en ryckutjämnare. Den kan säcka ihop, då kastar korgen

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra