hur få läder att krympa en aning?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Köpt ett helställ genom nätet, idag när jag fick det så testade jag det och det är lite lite för slappt på vissa ställen.

Finns det nå metod som man kan göra för att det ska krympa lite?
Har för mig att blötlägger man det i varmt vatten kryper det när torkar!?!

Googlade lite men fick inte riktigt nå bra svar på min fråga så jag vänder mig till er.

Alla ställ jag haft har krympt av sig själv varje vinter och du har ju fortfarande 3 månader på dig, så det ordnar sig nog. :öl

Mina kryper också under vintern, samtidigt växer magen på mig, konstigt nog.

Tror det sväller av vattnet, sen krymper det till sin naturliga storlek.
Hade ju varit lite jobbigt att använda vid regn annars.:D

Alltså skinnställ krymper inte. Det är kroppen som växer. Därav att du ska avvakta och ta en eller annan pilsner i väntan på att du ska växa.

Fick inte riktigt nå svar där heller, allt verkar handla om att få det att töja sig mer eller mindre.

Det går att krympa läder liiite genom att blöta som du säger. Använd inte varmare vatten än runt kroppstempererat, ju varmare vatten destå hårdare blir lädret när det torkar.

Nu går det inte att krympa skinn sådär jättemycket och nya ställ tenderar att töjas en del efter användning så byt till ett ställ som sitter tight och bra från början istället.

Så har vi ett toppenexempel på vad som händer vid näthandel utan att kolla i butik först.

Sorry men nej, skinnställ krymper inte utan det gäller att köpa rätt storlek från början.

Det är nog lugnt så länge det är det inre skinnstället som är slappt. Om det yttre är slappt dör du dIReCkt!!1! :fyllisar

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D