Hur få igång subtitles?

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Ja som sagt var. Har filmen i .dat format (packade upp med Daemon Tools) och subtitles (.srt) till den.

Men jag kan ej föra över .srt filen till den uppackade filmen. Det står "åtkomst nekad, du kan ej flytta över eller ta bort filer från denna katalog".
Det är alltså den katalogen Daemon Tools skapat när filmen packades upp.

Hur göra?

Ja som sagt var. Har filmen i .dat format (packade upp med Daemon Tools) och subtitles (.srt) till den.

Men jag kan ej föra över .srt filen till den uppackade filmen. Det står "åtkomst nekad, du kan ej flytta över eller ta bort filer från denna katalog".
Det är alltså den katalogen Daemon Tools skapat när filmen packades upp.

Hur göra?

vet inte något om daemon tools men låter som det är något fel eller så är det en virtuell mapp

annars så finns det en guide på www.undertexter.se

http://www.undertexter.se/?p=guider

skrivskyddad ?
*vet inte vad han pratar om egentligen*

VLC ?

Ja alltså. När man extraherar .cue filer med Daemon Tools så skapar den ju en extra partion på disken. Eller det ser ut så iaf, vet ej vad det heter.

Se bild.

Det går bra, och att titta på filmen går också bra. Men jag vill ju ha subtitles till filmen.
Och då ska man väl föra över den nedladdade undertexten och packa upp den i mappen där själva filmen ligger?
Eller tänker jag helt fel nu :confused:

Bifogat

• subt.JPG
    subt.JPG
    33.2 KB · Visningar: 50
symbolen visar en cd, den går inte att kopiera till, kopiera "CDn" till hårddisken så funkar det

symbolen visar en cd, den går inte att kopiera till, kopiera "CDn" till hårddisken så funkar det

Okej. Nu kopierade jag endast själva filmfilen som låg i MPEGAV mappen som visas på bilden till hårddisken.
Men jag får inte det att funka ändå. :(

Hur använder jag undertexten i t ex. VLC ?

Filmen i fråga är en .dat fil.

läste och laddade ner ett tillägg till Windows Media Player från undertexter.se förut, funkade klockrent, dock var det så att .srt filen ska heta samma som .dat
och ligga i samma mapp
ex.

film.dat

film.srt

filmfilen bör vara på ca 700 mb, är du säker på att den inte ligger unde VCD ?

Last edited:
läste och laddade ner ett tillägg till Windows Media Player från undertexter.se förut, funkade klockrent, dock var det så att .srt filen ska heta samma som .dat
och ligga i samma mapp
ex.

film.dat

film.srt

filmfilen bör vara på ca 700 mb, är du säker på att den inte ligger unde VCD ?

Okej.

Nu ligger "AVSEQ01" (en .dat fil) = filmen som ligger på 795 MB och Predator_swe (subtitle file) i en och samma mapp på C:

Har provat att döpa Predator_swe till AVSEQ01 och sen startat filmen i förhoppning till att det ska fungera men det gör det inte. Vad är det som är fel?

Är .srt subtitle filen?

När jag haft subtitle till filmer brukar jag bara öppna filmen i VLC och .srt filen drar jag bara in och släpper i filmen, om du förstod det där...blev lite konstigt förklarat :gnissla Men du släpper liksom .srt filen i filmrutan.

vet inte dom din player har stöd för subtitle, .srt, rakt av, men du kanske måsta ställa in att subtitles ska vara på, ex. högerklicka på filmen när går eller är pausad i playern

du släpper liksom .srt filen i filmrutan.

låter som science fiction:rolleyes:

men det funkar säkert

Last edited:
Okej.

Nu ligger "AVSEQ01" (en .dat fil) = filmen som ligger på 795 MB och Predator_swe (subtitle file) i en och samma mapp på C:

Har provat att döpa Predator_swe till AVSEQ01 och sen startat filmen i förhoppning till att det ska fungera men det gör det inte. Vad är det som är fel?

Är .srt subtitle filen?

För att windows media player ska klara av undertexter behöver du vobsub.
http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Codec-Packs-Video-Codecs/VobSub.shtml

När jag haft subtitle till filmer brukar jag bara öppna filmen i VLC och .srt filen drar jag bara in och släpper i filmen, om du förstod det där...blev lite konstigt förklarat :gnissla Men du släpper liksom .srt filen i filmrutan.

Förstår vad du menar. Har provat att dropa subtitle filen när filmen är igång i VLC men då slocknar filmen. Ungefär som att VLC försöker enbart läsa .srt filen och att det då inte går så det stängs av.

Kanske är något runk med subtitle filen. Ska testa att dra ner en annan.

Yippi kaeey maddafakkas! Fick igång skiten efter att jag tog hem en annan subtitle från undertexter.se.

MEN, dom synkar liksom inte riktigt med filmen :gnissla
Körde filmen i windows mediaplayer classic. Hur ställer man in så det lirar ihop med filmen?
Sen kunde jag ej klicka på tidslinjen och spola, då hakade filmen upp sig utan att starta igen. :confused:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg