hur få fram personuppgifter ?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nu kan vi snacka om off topic... :rolleyes:

Är det någon som vet var/hur man får fram personuppgifter om någon t.ex. har barn och fosterbarn ? Om jag har tillgång till fullständigt personnummer och namn...

Personbevis ? Skattemyndigheten ? Polisen ? Är det en offentlig handling och vem håller i så fall i de uppgifterna ?

TomK skrev:
2459045 Nu kan vi snacka om off topic... :rolleyes:

Är det någon som vet var/hur man får fram personuppgifter om någon t.ex. har barn och fosterbarn ? Om jag har tillgång till fullständigt personnummer och namn...

Personbevis ? Skattemyndigheten ? Polisen ? Är det en offentlig handling och vem håller i så fall i de uppgifterna ?

ring socialkontoret som är i det aktuella området, uppifterna borde vara offentliga. (fosterbarn alltså)

Ben_Dover skrev:
Jo, de verkar ha med mycket, men det ser ut som om informationen om barn inte inkluderas (om det inte räknas in under "civilstånd")...

Manne skrev:
2459087ring socialkontoret som är i det aktuella området, uppifterna borde vara offentliga. (fosterbarn alltså)
Med lite tur är det offentligt den vägen. :tummenupp

Last edited:
TomK skrev:
2459045 Nu kan vi snacka om off topic... :rolleyes:

Folkbokföringen, och det är allmänna handlingar (såvida personen inte har skyddad identitet).

KTM660SMC skrev:
2459252 Folkbokföringen, och det är allmänna handlingar (såvida personen inte har skyddad identitet).
Skatteverket då, med andra ord ? Hittar inga referenser om det via webben, men det är kanske telefon som gäller...

TomK skrev:
2459259 Skatteverket då, med andra ord ? Hittar inga referenser om det via webben, men det är kanske telefon som gäller...

Om jag inte missminner mig helt så är folkbokföringen en avdelning på skatteverket. Jag ringde förut, hittade ingen info om det på internet.

TomK skrev:
Är det någon som vet var/hur man får fram personuppgifter om någon t.ex. har barn och fosterbarn ?

Fegis:7peta, ställ frågan direkt istället till bruden du är intresserad av ifall hon har några

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg