HUR få bort strypning?

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Z750 -04
Min hoj är mellanklassreggad och strypt till 25 kw. Enligt registreringsbeviset är motorn strypt i insug till 35 kw och sen strypt till 25kw genom att trottlar är utbytta till annan modell. (vad som nu exakt menas med det). Jag vill nu få hjälp med att få bort strypningen, utan att det ska synas på pappret.

Jag har varit inne hos några mc-butiker men där de inte alls velat hjälpa mig då det är olagligt osv. (Mitt kort går över till tungt i september) Vet ni någon verkstad där ni tror de kan hjälpa mig? Tacksam för svar :)

I insuget sitter det brickor som du bara plockar bort, och sen trottlara, om dom har blivit bytta så borde du ha fått med originalen nä du köpte hojen?

Annars sitter det nog bara några brickor eller liknande där oxå.

Du hittar nog ingen verkstad som vill göra det där, så länge du berättar varför.
Men om du säger att du ska regga om den till fulleffekt så hjälper dom dig säkert.
Har du ingen i familjen/vänskapskretsen som kan skruva då?

Vill du ha tips på hur du skall gå tillväga för att på egen hand ta bort strypningarna eller vill du veta vilka verkstäder som kan göra detta åt dej??

I insuget sitter det brickor som du bara plockar bort, och sen trottlara, om dom har blivit bytta så borde du ha fått med originalen nä du köpte hojen?

Du hittar nog ingen verkstad som vill göra det där, så länge du berättar varför.
Men om du säger att du ska regga om den till fulleffekt så hjälper dom dig säkert.
Har du ingen i familjen/vänskapskretsen som kan skruva då?

På den ena verkstan testade jag först med att bara nämna att jag ville ta bort strypningen men inte varför. Då sa de att de inte var kompatibla för att regga om den också och därför inte kunde hjälpa mig.
Nej jag känner ingen som kan skruva åt mig :(

Vill du ha tips på hur du skall gå tillväga för att på egen hand ta bort strypningarna eller vill du veta vilka verkstäder som kan göra detta åt dej??

Vilka som kan göra det åt mig :D

Last edited:

Jag är inte säker på att det är brickor, på Diversion 600 (som borde vara i stort sett samma motor) så är det en ingjuten insats i insuget (någon som kan bekräfta?)

Egentligen borde du kunna plocka delar rakt av från en Diversion men det blir ju inte så billigt.

2899346 Jag är inte säker på att det är brickor, på Diversion 600 (som borde vara i stort sett samma motor) så är det en ingjuten insats i insuget (någon som kan bekräfta?)

Egentligen borde du kunna plocka delar rakt av från en Diversion men det blir ju inte så billigt.
Så då är det byte av insug då, det är ju samma jobb fast med 8 skruv till då?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman