Hur få bort pip på laptop?!

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Varje gång jag drar igång min laptop så piper den och det brukar ju de flesta datorer göra men den låter så jäkla högt och idag i skolan så fick den ryck och pep typ i 15sek innan jag fick tyst på den. Hyffsat pinsamt i en föreläsningssal.
Går det att få bort på nåt sätt, i BIOS eller nåt?

goodfella skrev:
Varje gång jag drar igång min laptop så piper den och det brukar ju de flesta datorer göra men den låter så jäkla högt och idag i skolan så fick den ryck och pep typ i 15sek innan jag fick tyst på den. Hyffsat pinsamt i en föreläsningssal.
Går det att få bort på nåt sätt, i BIOS eller nåt?

Yepp. Kolla BIOSen. Borde va rätt enkelt o få tyst på den.

goodfella skrev:
Men hur? Jag är ingen hejjare på datorer. Jag vet hur man går in i BIOS men det är allt ungefär.

dyker det inte upp en text på english precis när du startar PCn som säger typ

press F2 for setup eller dylikt så prova hålla ner

någon av ESC, F2, F10 varje gång du precis startat den, då brukar man komma in BIOS(setup) eller få en fråga vad man vill göra

annars håll nere en tangent när den startar så det blir keyboard error som vanligtvis följs av en fråga som man brukar kunna komma in i BIOS :tummenupp

Mickez77 skrev:
dyker det inte upp en text på english precis när du startar PCn som säger typ

press F2 for setup eller dylikt så prova hålla ner

någon av ESC, F2, F10 varje gång du precis startat den, då brukar man komma in BIOS(setup) eller få en fråga vad man vill göra

annars håll nere en tangent när den startar så det blir keyboard error som vanligtvis följs av en fråga som man brukar kunna komma in i BIOS :tummenupp

Jo men vad ska man ändra i BIOS?

tycon1 skrev:
PC-Speaker eller dylikt står det som

Ja, eller bara "sound" on/off eller "beep" on/off kanske.

Spana runt lite i BIOS o se om du hittar det. Var bara nog med o inte härja runt hej vilt med motorsågen och framför allt inte spara ändringarna om du inte är säker.

På somliga datorer går dylika pip ej att stänga av. En lösningen på problemet är att koppla in ett par freestylehörlurar till laptopens ljudutgång innan du startar den (det stänger av ljudet till de inbyggda högtalarna och de små freestyle hörlurarna hörs knappast alls).

DrSwizz skrev:
På somliga datorer går dylika pip ej att stänga av. En lösningen på problemet är att koppla in ett par freestylehörlurar till laptopens ljudutgång innan du startar den (det stänger av ljudet till de inbyggda högtalarna och de små freestyle hörlurarna hörs knappast alls).

eller bara en freestyle plug som man klippt bort sladdarna på, tar inte stor plats, förslagvis pluggen från ett par gamla freestylelurar då :hihi

Kan det vara ett (eller) två pip som indikerar att den hittat hårdvara i PC-card-platserna?
Detta går iaf att stänga av på min IBM

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...