Hur få bort operatörens namn i displayen på mobilen??

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Köpte en 6230i idag och la in en störthäftig bild på mig som bakgrundsbild. Men dessvärre står det COMVIQ med feta bokstäver mitt i bilden, nån som har koll på hur man kan få bort det utan att skicka nått sms till nån jamba jamba eller vad fan det heter?

Jaaa, jag vet att alla kommer att säga att jag skulle ha köpt en W800 istället. Men jag tycker bättre om Nokias kalender, har minne som en guldfisk så det är en viktig grej för mig. Dessutom är ju 6230i den sista vettiga telefonen Nokia gjort så då fick man ju passa på medans den finns kvar.

Skicka en tom operatörslogotyp till dig själv. Det kan du ju kirra med kabel eller Blåtand via dator.

Det är lugnt. Det är en Nokia. Med tiden kommer texten försvinna från displayen...och allt annat också för den delen. Se det från den positiva sidan. Du kommer träna upp ditt guldfiskminne till ett elefantminne genom att hantera telefonen utan fungerande display! :tummenupp

Zormin skrev:
Det är lugnt. Det är en Nokia. Med tiden kommer texten försvinna från displayen...och allt annat också för den delen. Se det från den positiva sidan. Du kommer träna upp ditt guldfiskminne till ett elefantminne genom att hantera telefonen utan fungerande display! :tummenupp
:rofl :lol :hihi

Zormin skrev:

Hahaha, hoppas bara att du inte förordar Sony/Ericsson framför Nokia? Har haft en K500 i drygt 4 månader nu som fan är den sämsta telefon som någonsin tillverkats. Låser sig, stänger av sig, joysticken är trög som satan (när den funkar) och kalenderfunktionen är ett stort skämt...

Men smaken är ju som baken :tungan

Edit: Hittade ett sätt att få bort den. Gå in på denna sida så står det hur man ska göra, kostar ingenting... LÄNK

Last edited:
Har haft en K500 i drygt 4 månader nu som fan är den sämsta telefon som någonsin tillverkats. Låser sig, stänger av sig, joysticken är trög som satan (när den funkar) och kalenderfunktionen är ett stort skämt...
Men smaken är ju som baken :tungan

Därför jag gillar min flintatelefon 3310 mer och mer. Aldrig krånglat, bytt batteri en gång, tappat i golvet många många gånger. Men vill man bara använda den till:

- Väckarklocka.
- Skicka SMS.
- Bli nådd.
- Ringa.

så är den ju ypperlig. Som du skrev... Smaken är ju som baken.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg