hur få bort oönskade program på datorn

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag har fått in några skitprogram på datorn som jag inte kan få bort. det är tre stycken. jag har ritat pilar som pekar på dom på den ena bilden. om man försöker ta bort dom står det som på popuppen som är på den bilden.
det enda sätt jag lyckats få bort dessa tre program på är att köra ad-aware. då försvinner programmen, men så fort man startar IE så installeras dom igen och så poppar det upp en massa reklam och skit hela tiden. alltså dom installeras bara jag startar IE och tex går in på www.sporthoj.com det första jag gör. jag misstänker ju att det är ett fjärde program som ligger gömt någonstans som installerar dessa tre eftersom att det går att få bort de tre tillfälligt med ad-aware. hur får jag bort den här sortens skitprogram?
jag blir vansinnig på dom för det poppar upp reklam hela tiden, ofta står datorn och jobbar som en tok i flera minuter fastän att jag knappt gör något, jag kan inte välja startsida på IE, osv. HJÄLP!!

jag har även lagt in en bild hur det ser ut när jag startar IE och jag får en oönskad startsida samt en äcklig popup.

Bifogat

• programmen.jpg
    programmen.jpg
    72 KB · Visningar: 209
  • homesearch.jpg
    homesearch.jpg
    89.7 KB · Visningar: 153
Surfat lite för mycket porr? :hihi

Kör Adaware och sen Spybot så blir du nog av med skiten.

bmwjohan skrev:
läste din tråd. då är vi två som håller på att bli vansinniga på det här. jag körde spybot och lite annat smått och gott nu men det var ingenting som hjälpte. så jävla irriterande. det bara öser upp popureklam på min dator hela tiden :mad:

cwshredder fixar ditt problem, åtminstone "search"-delen+startsidebytet.

Skalman skrev:
cwshredder fixar ditt problem, åtminstone "search"-delen+startsidebytet.

Tog inte bort det....

Done!
Your system was completely clean.
Visst :mad:

bmwjohan skrev: