Hur få bort mindre repor/skrap från lack! ev glas.

Robbano

Robbano
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ingen...
Har ni några bra tips på olika medel som polerar bort mindre skrapmärken eller repor? har även en framlykta som endast blivit lite matt av skrapet på ett ställe, finns det något medel mot detta också?

MVH RObban

Robbano skrev:
Har ni några bra tips på olika medel som polerar bort mindre skrapmärken eller repor? har även en framlykta som endast blivit lite matt av skrapet på ett ställe, finns det något medel mot detta också?

MVH RObban

Tjenare.

Om vi börjar med lacken så köp någon oxidlösare. Gör så att lacken "reser sig" och repor mm försvinner. Jag har produkter från Smartab, ex-vis: Completre - Buffer 2000 eller Easy Cut. Efter "oxidbearbetningen" skall du använda ett polermedel för att sedan avsluta med vax. Köp inget "allt i ett" utan jobba seriöst som jag beskrivit för dig. Turtle har säkert något bra. Smartab tror jag bara säljer till "verkstäder" Köp annars från ex-vis Turle och lär dig sedan hur medlen verkar, hoppa inte fram och tillbaks utan håll dig till ett märke och lär dig det. Glaset slipar du mycket lätt i repans linje med ett fin smärjel för att sen avsluta med en polerskiva i borrmaskinen eller vinkelslipen. Lycka till.

Robbano skrev:

MVH RObban

Pratar vi plast...vilket jag antar att vi gör, så finns inget annat än Johnsons Pledge....(Kan även heta Johnsons Möbelpolish..).

Inget mirakelmedel på så vis att du kan hälla på det o sen är allt bra...

MEN...använd detta en månad på dina kåpor/rutor/visir/repor eller vad det nu gäller o dom är som nya i 32 år efter det...

Ha det

Jag letade efter detta Johnsons Pledge och det fanns en massa olika flaskor med olika färger och namn. Exakt vilken är det man ska ha till detta?

Neutral skrev:
Jag letade efter detta Johnsons Pledge och det fanns en massa olika flaskor med olika färger och namn. Exakt vilken är det man ska ha till detta?

Sä här ser dom ut:

Bifogat

• DSCF0013.JPG
    DSCF0013.JPG
    15.6 KB · Visningar: 454
Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...