hur få bort dessa program?

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
På morsans dator har det installerats några program/filer som inte går att ta bort,har sökt igenom datorn med norton antivirus som identifierade filerna och då jag ska ta bort filerna så går det inte för att dom är "skrivskyddade" :huvet
Dom ploppar upp hela tiden och spammar att man ska regga sig för att kunna använda programmet och att datorn är infekterad,håller på att bli tokig!filnamnen är om det kan vara till nån hjälp:

itbill.exe
spyfalcon.exe
sbnudh.exe
install[1].exe

Jag är tyvärr ingen datahacker så det vore schysst om nån kunde berätta hur man får bort dom här jävulskapen :)

Brännström skrev:
2174833 På morsans dator har det installerats några program/filer som inte går att ta bort,har sökt igenom datorn med norton antivirus som identifierade filerna och då jag ska ta bort filerna så går det inte för att dom är "skrivskyddade" :huvet
Dom ploppar upp hela tiden och spammar att man ska regga sig för att kunna använda programmet och att datorn är infekterad,håller på att bli tokig!filnamnen är om det kan vara till nån hjälp:

itbill.exe
spyfalcon.exe
sbnudh.exe
install[1].exe

Jag är tyvärr ingen datahacker så det vore schysst om nån kunde berätta hur man får bort dom här jävulskapen :)

Sök på google på filnamnen, ta ett i taget så kommer du få upp lite olika alternativ.

//Mheel

Mheel skrev:
2174908 Sök på google på filnamnen, ta ett i taget så kommer du få upp lite olika alternativ.

//Mheel

okej ska prova :) ingen som har nå program eller vet av nått som brukar kunna fixa sånt här,mitt norton antivirus klarar då inte av det :kulspruta

du kan

Brännström skrev:
2176370 okej ska prova :) ingen som har nå program eller vet av nått som brukar kunna fixa sånt här,mitt norton antivirus klarar då inte av det :kulspruta

Det står typ här att man inte får lov att relatera till sidor för nerladdning, MEN inte kan det väl vara förbjudet om det är lagligt? Jag gör ett försök.

Det finns ett program som heter ad-aware, det ska du kunna testa gratis, alltså en freeware, i några dagar, det är kanon, MEN kör dator helst i felsäkert läge OCH välj att du ska scanna HELA DATORN.

Hoppas du löser det

CivilEkonomen skrev:
2178366 Det står typ här att man inte får lov att relatera till sidor för nerladdning, MEN inte kan det väl vara förbjudet om det är lagligt? Jag gör ett försök.

Reglerna är till för att man inte ska länka till Torrentsidor,Cracksidor m,m
Shareware & freeware är helt ok! :)
//Gumpa

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...