Hur få bort dekaler utan klisterrestrer

Men YZFen är väl hel?
Vågar inte tänka på hur det hade gått om jag kört 750n
 
....såg det nu, då är väll projektet fortfarande igång då om det var koreanen och inte yamahan som fick äta grus
 
Men YZFen är väl hel?
Helt rätt.

....såg det nu, då är väll projektet fortfarande igång då om det var koreanen och inte yamahan som fick äta grus

Det koreanska pissludret var min båge of choise om jag skulle välta med någon av bågarna, så det var ju rätt hoj i varje fall :D

Får se om jag kan få av de sista dekalerna på bakdelen med en hand, det går ju åtminstånde att hålla emot med den skadade handen. Måste fixa 5-56 bara. Men jag har inga pengar...
 
Det går inte så bra, klistret stannar på kåporna både när jag värmer och inte värmer. Är ett helvette att sitta och gnugga kåporna med T-röd. Klistret löses upp och sprids runt om, där det inte var något klister innan, när jag gnuggar. Har nu bara de på bakdelen och ensitscutsen kvar, men de är nästan där det syns mest, så jag behöver fler tipps.

Blir jäkligt snyggt för övrigt, har gjort en snabb PS på hur den ser/kommer att se ut :tummenupp gjorde en med svarta fälgar också, blir nog det när jag har råd, ska kolla upp vad det skulle kosta bara, har lite kontakter.
label off från biltema funkar skita bra!:yoparty
 
är det lika jobbigt med TankPads?

Hårfön + biltema, borde vell funka?
 
Jag tog bort alla mina klistermärken genom att först värma med hårförn, sen för att få bort resterande klister som sitter kvar använde ja smörjmedel Sonax MoS2Oil, alt. 5-56, WD-40
Man drar ut klistret lite, men sen så följer det med... så använd bara det smörjmedlet.. och låt det ligga på lite.. sen så använder du vanligt papper för att torka upp resterna av klister + smörjemedel. Lite gnuggande är det.. men det funkade superbra för mig. :tummenupp
 

Bifogat

  • 1214398220_vyr_339400.jpg
    1214398220_vyr_339400.jpg
    31.3 KB · Visningar: 82
Last edited:
Lacknafta eller aceton. Det är ju riktigt starka grejor, men det får bort klistret jättelätt. Ta bara lite aceton åt gången på en trasa och börja gnugga. Det brukar bli en geggig massa men då är det dags för lite lacknafta. Är det bara lite klister räcker det med lacknafta. Viktigt att vaxa efteråt bara!
 
Kemiskt ren bensin är överlägset allt annat och mkt smidigt.

Finns på t ex städavdelning på Coop och Ica.
 
Jag tog bort mott med WD40 först, sedan "kokande" vatten där efter t-röd, blev hur bra som helst =)
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top