Hur få bort bensinlukt?

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Efter ett litet missöde sist vi var ute och körde cross så rann det ut 7 liter bensin i bagaget på min bil:näsblod:huvet

Har slängt ut mattan och skurat plåten under men det luktar fortfarande.
Hur ska jag göra? Har lämnat en skål med ättika i bilen nu under natten.

Fler tips?

Tändstickor funkar bra för att ta bort dålig lukt på muggen men det skulle vara en dålig idé i din bil! :mattias

Beror väl lite på vad det är för bil och hur lukten har satt sig. Men bensin dunstar väl ga snabbt. Tror det mest är olja och sådär som luktar. Jag hade testat att tvätta med sprit/spolarvätska eller kemiskt ren bensin och sen vädra ut ordentligt.

Men igen - Det beror såklart på vad det är för bil och vart lukten har satt sig. :)

Lycka till!

Jag hade ut bensin i bilen också, dock träflak. Då tömde jag ut en dunk spolarvätska och skurade lite med en borste, och sen var det borta! Luktade lite spolarvätska ett litet tag, men det är inte så farligt.

Hade en bensindunk i skuffen som läckte. 5L rann ut. Det mesta rann ut på marken så jag gjorde inte nåt. Det dunstade efter ett tag. Har ingen riktig koll men säg attdet tog 2v. innan lukten var borta. Hur bråttom har du o ligger det kvar nån sopp?

Det försvinner, bensin dunstar fort. Vädra ur bilen så mycket du har möjlighet till (i varmgarage om du har möjlighet, det det ännu bättre då avdunstningen ökar med temperaturen) så ska det snart vara borta.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna