WestW
.
Glöm inte att meddela brandkåren innan så de slipper få larm och åka i onödan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu är det dem "mindre" grenarna och allt skit från själva granen jag vill ha bort, tar sån jävla tid att kapa upp och dra på släp till tippen, tid som jag hellre lägger på att sitta i en stol och kolla att det brinner fint!
Kanske gör en liten coktail till helgen med lite torr ved, papper och bensin... det låter iaf som en kul grej
Diesel blir väl bara mer jobb för mig med att få igång skiten sen... eller?
Limträbalkar är väl mycket säkrare än stålbalkar ur brandsäkerhetssynpunkt dessutom?Är det tjocka träd lär det snarast vara så att ni förvandlar era jäkligt tjocka stammar till tjocka, barklösa, koltäckta stockar...
Om du sett hur det ser ut efter en intensiv skogsbrand förstår du att det krävs en del för att förbränna färska träd. Det behöver inte vara så vansinnigt tjockt för att stå pall för rätt mycket brasa.
Lägg allt i en hög
Applicera diesel (kan vara trögt att få eld på, kan vara en idé att börja brasan med några torra vedträn och en tidning)
Tänd på
Limträbalkar är väl mycket säkrare än stålbalkar ur brandsäkerhetssynpunkt dessutom?
Förutom att det är bortkastat att elda för kråkorna så blir det väldit fula ärr i marken där du eldar.
Mitt tips är att antingen ge bort det som ved där det ligger eller att kapa upp det, torka och sälja det.
Glöm inte att meddela brandkåren innan så de slipper få larm och åka i onödan.
Finns det folk kvar som ens orkar lyfta röva och ringa brandkåren pga rök i dagsläget?
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |