Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Tja!
Jag håller på att skruva isär en CB750-motor från 81, midvintersarkeologi
Men, jag har stött på patrull! Jag ska klyva växellådan, och alla bultar är loss, men den sitter fast iaf, eller ja, den är ju lös, men går inte att lyfta loss. Läste lite mer i Haynes-boken, och insåg att man måste få loss generatorn, trots att man inte behövde det enligt Honda enligt Haynes... Dessutom behövde man ett specialverktyg som man gängade i klumpen och tryckte mot axeln. Jag satte i bulten å använde en avdragare istället, men det var tji
Så, nu vänder jag mitt hopp till SH
Ett, går det att lirka av bottendelen utan att få loss generatorn? Och hur får man loss den där förb****de klumpen? Känns som att ett specialverktyg går utanför budget, men en bult med rätt dimensioner borde ju göra jobbet, så frågan är ju vilken gänga det är? 
Jag håller på att skruva isär en CB750-motor från 81, midvintersarkeologi

Men, jag har stött på patrull! Jag ska klyva växellådan, och alla bultar är loss, men den sitter fast iaf, eller ja, den är ju lös, men går inte att lyfta loss. Läste lite mer i Haynes-boken, och insåg att man måste få loss generatorn, trots att man inte behövde det enligt Honda enligt Haynes... Dessutom behövde man ett specialverktyg som man gängade i klumpen och tryckte mot axeln. Jag satte i bulten å använde en avdragare istället, men det var tji

Så, nu vänder jag mitt hopp till SH