Dr.Bike
Guest
Märker att detta håller på att bli en diskussion om semantik istället, men jag hävdar fortfarande att man utan att överdriva kan säga att ett oljebyte är en enkel operation att utföra om man är normalbegåvad, även första gången. Utrycket "normalbegåvad" anser iaf jag innefatta att man inte mekar med ögonbindel på saker man inte vet hur de ska sitta ihop.
Helt rätt!
Semantik blir det. Det gör inget. Bara vi belyser vad vi har att deala med.
Detta grundresonemanget vi har här nu, kan ju sen gälla vadsomhelst. Tändstift, eller ja vad man vill

Men jag talar vare sig om trådskaparens hoj, eller er kunskap att klara ert egna oljebyte.
Snarare (som jag sa) de problem ett oljebyte KAN innebära.
Och hur man tar sig runt det hela.
(det ska gudarna veta att man stått och fånglott på ett synligen lättåtkomligt filter, men som man inte fått loss utan rätt grejer! Eller tändstift där ena förlängaren är för lång, och den andra för kort)
Så det handlar inte heller alltid om kunskap.
Känns ju jätteirriterande att VETA hur man ska göra, men att sakna förutsättningar!
Och återigen till handböckerna: Där kan man finna SMÅ SMÅ notiser (fotnötter) om t.ex sånt Jörgen nämnde.
HUR att göra, och vad man inte får glömma.
Instruktionsboken är den starkes stöd - och den svages bibel.
Jag mekar ogärna utan. Det händer sällan.
Då ska jag vara rutinerad på just den modellen.
inte för att det har med ursprungsfrågan att göra, men blir inte just denna hoj mer som att jobba med en bil?![]()
Det kan du lita på!

Last edited: