Hur byta bakdäck på Triumph Speed Triple med enkelsving??

etxdobe

Dennis
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -02
Är det möjligt att byta backdäck själv på denna hoj. Tog i för kung och fosterland på den stora bulten(46mm) som sitter på högra sidan. Rubbar sig inte en millimeter. Är det något jag glömt att lossa på först ?!?!?
Mvh
/Dennis

etxdobe skrev:
Är det möjligt att byta backdäck själv på denna hoj. Tog i för kung och fosterland på den stora bulten(46mm) som sitter på högra sidan. Rubbar sig inte en millimeter. Är det något jag glömt att lossa på först ?!?!?
Mvh
/Dennis

Du får ta i för hela Europa ibland, jag har ducati jag vet ;)

Låsringen har tagits bort. Använde typ en meters förlängning. Hävde mina "tunga" 70 kilo på hävarmen. Men det hände nada. Löste upp det så fint med 5-56 några timmar innan..... Skit...

etxdobe skrev:
Låsringen har tagits bort. Använde typ en meters förlängning. Hävde mina "tunga" 70 kilo på hävarmen. Men det hände nada. Löste upp det så fint med 5-56 några timmar innan..... Skit...

När jag bytte på duccen nu (också 46) så var det 556 preppning, 46 blocknyckel och 80kg muskler som tog i medans jag höll på bromsen (för klen :banana )

Det gick inte med vanlig hylsa då den ville böjja sig.

Använde ju en 46 hylsa. Märkte precis det du säger. Vart fick du tag på en 46 blocknyckel ??

etxdobe skrev:
Använde ju en 46 hylsa. Märkte precis det du säger. Vart fick du tag på en 46 blocknyckel ??

En bekant är mekaniker på ett stort företag. De hade 46 på sina maskiner också, ett tips är annars att åka till ett ställe där de kan skruva bort lastbilsdäck och låna muttermaskinen, bara lossa och dra åt (givetvis inte med maskinen). Sen så går det lättare när man kommer hem.

Det är som vanligt, man kommer ingenstans här i världen utan kontakter. För pröva att åka till nån däcksfirma. Får se hur långt jag vågar åka bara. Väven på däcket har visst kommit fram runt hela däcket... Oops...
Mmmm.... undrar vart det kan finns nåt bra däckställe i GBG ???

etxdobe skrev:
Mvh
/Dennis

Biltema har både hylsa och blocknyckel 46mm (billiga dessutom)
Den skall förmodligen dras med högt moment åxå
170nm på Ducatin

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP