Hur bygger jag om bakskärmen på Husa 04?

Det är en bakskärm till KTM EXC -04.Det här behövs:
548 08 015 000 bakskärm
503 14 041 200 lyktglas
548 11 076 050 lamphållare
503 11 076 000 kabel
0017 060203 2st skruvar
Priser kan du kolla på www.karlstrommotor.se Du får såga en del i skärmen för att den ska passa någorlunda.

Jag kan fota under skärmen ikväll och så ser du hur jag har gjort på min... Blev inte mycket kvar av skärmen iaf. Här ser du några bilder ur olika vinklar.

Bifogat

• Husa4.jpg
    Husa4.jpg
    65.3 KB · Visningar: 127
  • Husa5.jpg
    Husa5.jpg
    118.2 KB · Visningar: 129
  • Husa6.jpg
    Husa6.jpg
    119.7 KB · Visningar: 139
420 skrev:
Vad är det jag inte fattar?? Bakskärmen på bilden är ju orginal Husaberg bakskärm.

Så ser det inte ut på min iallafall, har baklykta som ser ut som en legobit och stänkan går nästan rakt ner och är mycket längre.

Är det skillnad på FE och FS? Har en FE.

Jockwell skrev:
Jag kan fota under skärmen ikväll och så ser du hur jag har gjort på min... Blev inte mycket kvar av skärmen iaf. Här ser du några bilder ur olika vinklar.

Gör gärna det, vore schysst :tummenupp

Herr 420 är lite dryg och ordmärker. :fatta! Bakskärm för honom betyder den gula skärmen ovanför bakhjulet, inte regplåtsfläppen... :rolleyes:

420 skrev:
Vad är det jag inte fattar?? Bakskärmen på bilden är ju orginal Husaberg bakskärm.
Den ser ut som en KTM exc skärm, likadan som jag har... Har tittat bland husabergs kataloger när jag skulle byta och som det ser ut som har de endast en skärmmodell. Se skillnad här nedan.

Bifogat

• Husaberg.jpg
    Husaberg.jpg
    52.4 KB · Visningar: 97
  • Husaberg1.jpg
    Husaberg1.jpg
    124.1 KB · Visningar: 116
Här är bilder på hur det ser ut under skärmen...

Det jag köpte var som busaberg skrev exkl kabel för det finns redan i hojen. Allt detta kostade mig 167:- och lite slit.

Bifogat

• Husaberg 4.jpg
    Husaberg 4.jpg
    78.7 KB · Visningar: 96
  • Husaberg 11.jpg
    Husaberg 11.jpg
    84.3 KB · Visningar: 87
Kan man inte byta nummer plåten med? Det finns ju den mindre varianten. Kanske bara till sport bilar det går att få. Någon som vet? Om man ändå har minskat skärmen så kan man väl gå hela vägen. :banana

Spidermoto skrev:
Kan man inte byta nummer plåten med? Det finns ju den mindre varianten. Kanske bara till sport bilar det går att få. Någon som vet? Om man ändå har minskat skärmen så kan man väl gå hela vägen. :banana

Ja det finns ett flertal leverantörer av små reg-plåtar. Men i polisen ögon så är liten reg-plåt att betrakta som ingen reg-plåt.
Kanske inget man bryr sig om. men bra att tänka på om man helst inte blir stoppad.

Spidermoto skrev:
Jag har även en liten skylt som inte är monterad... Tänkte att jag skulle slippa böter i onödan :gnissla Men igår så gjorde jag ett tappert försök till en 12:a och skrapade loss den stora skylten. :yoparty Vet inte hur jag ska göra nu, antingen borra fler hål i originalskylten eller montera den lilla...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman