Hur breda däck kör ni med?

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Jag är på gång med att beställa en sving från USA, som de gör till mig på beställning efter mina mått. Men jag har inte riktigt kommit fram till vilken bredd jag ska lägga mig på. Tänkte köra på 17 tum fälgar, men bredden är jag lite kluven med.
Jag gillar inte att ha enorma bakdäck, det kommer att döda hela känslan med bygget. Vill ändå hålla det ganska diskret, men aaaningen bredare än original.
Är man smart så lägger man ju sig i en dimension som där finns ett stort urval av däck, men jag är otroligt kass på detta och behöver lite hjälp.
:rolleyes:

Hojen det gäller är mitt Z1 1393cc bygge, så där kommer ändå att bli några hästar att ta hänsyn till.

Tacksam för svar! :yoparty

160-200 ligger dom mesta sulorna på,180-190 standar på många sp,
en 5tums ekerfälg 160 mich power one , eller nåt sånt för ditt fräcka bygge skulle nog se nice ut, om du vill hålla det lite lagom

Kör på 5-5,5" fälg o 170/60 alternativt 180/55

Inte mer

en 5tums ekerfälg 160 mich power one , eller nåt sånt för ditt fräcka bygge skulle nog se nice ut, om du vill hålla det lite lagom

Ah du verkar tänka lite som jag. Ska ju vara en smygare, lite original känsla över den,fast med lite mer kräm. Det får ju bli ekerfälg med en sula som gör att det inte sticker ut för mycket.

Det som är jobbigt är att det finns lika många varianter som det finns ekrar på ett hjul.. varit bättre om man bara haft 3 modeller att välja mellan ;) haha

Har du inte lite bilder på din hoj som du kan dra iväg till mig om du får min mail? Börjar bli aningen nyfiken =)

Last edited:
Ah du verkar tänka lite som jag. Ska ju vara en smygare, lite original känsla över den,fast med lite mer kräm. Det får ju bli ekerfälg med en sula som gör att det inte sticker ut för mycket.

Det som är jobbigt är att det finns lika många varianter som det finns ekrar på ett hjul.. varit bättre om man bara haft 3 modeller att välja mellan ;) haha

Har du inte lite bilder på din hoj som du kan dra iväg till mig om du får min mail? Börjar bli aningen nyfiken =)

ska försöka här. körd i regn så ur skitig. 4tum längre sving, ej förlängd(egen)5tum fälg 170/60 däck

Bifogat

• IMG_0502.jpg
    IMG_0502.jpg
    236.6 KB · Visningar: 84
  • IMG_0507.jpg
    IMG_0507.jpg
    159.5 KB · Visningar: 77
  • IMG_0512.jpg
    IMG_0512.jpg
    227.7 KB · Visningar: 115
Last edited:
ska försöka här. körd i regn så ur skitig. 4tum längre sving, ej förlängd(egen)5tum fälg 170/60 däck

Var det du som körde på MC-nytts "en dag å strippen" 2004 i Säve ?
Jag minns en sån hoj som du har som gick myyyyycket fortare än vad den borde.....

:tummenupp
Jag minns en sån hoj som du har som gick myyyyycket fortare än vad den borde.....

jodå det är den ,då med kort sving o 1170 cc o orginal 3tum gjutna fälgar 10,8 203km med gubbrutan på, nu mer av allt . Tid ?
kul att någon kom ihåg ,det är föresten avatar bilden från den gången säve2004

Last edited:

:tummenupp

jodå det är den ,då med kort sving o 1170 cc o orginal 3tum gjutna fälgar 10,8 203km med gubbrutan på, nu mer av allt . Tid ?
kul att någon kom ihåg ,det är föresten avatar bilden från den gången säve2004

Är en viss charm med en smygare. Sjukt kul att se en hoj komma in och se näst intill "original" ut på hål, lina in och sen piskar på ordentligt =)

Jävla djungel för övrigt att hitta någon som säljer 5-5,5 fälgbanor i Sverige. Tror inte man tjänar så mycket på att plocka hem saker från USA i med frakten tillkommer och springer ju snabbt iväg om det är lite tyngre prylar.

Är en viss charm med en smygare. Sjukt kul att se en hoj komma in och se näst intill "original" ut på hål, lina in och sen piskar på ordentligt =)

Jävla djungel för övrigt att hitta någon som säljer 5-5,5 fälgbanor i Sverige. Tror inte man tjänar så mycket på att plocka hem saker från USA i med frakten tillkommer och springer ju snabbt iväg om det är lite tyngre prylar.

bike line har

Back