Hur bra går en TL1000R ?

Men för faan! Är du helt jävla lost? Är du dum på riktigt?

Sälj knarren, tjacka en moppe istället och återkom när du har mognat!
Eller väx upp, ta körkort och lär dig köra hoj!

Färg

Apapapapap!!!!! glöm inte färgen, blåvit gäller........... vad det sedan gäller 98 oktan så är det ju samma sak VET JU ALLAAAAAA!!!! :kocko häll ut lite 98 oktanig bensin på backen och du ser att det skimmrar i blå/lila!!!??? och standard luftfilter på tillern är vit....... :va Japp det stämmer blå tillsammans med vit gör den ännu snabbare och det är en av orsakerna till att eftermarknadsfilter inte är lika bra som orginal, de är röda och ger inte alls samma flöde. :7peta :tungan

Allvarligt så bryr jag mig mindre om hur fort tillern rör sig framåt men bara så jag vet så ska den toppas på ett "säkert" ställe, sen vet jag vad den går för och det räcker. Vad som attraherar mig är "känslan" själen i hojen (har haft 5 tidigare) och det har tillern mer än de flesta "fyror". Jag kör hellre på en kurvig väg än fort rakt fram att köra fort rakt fram kan vem som helst, går nog att dressera en apa om man vill. Kalla mig gammal men att puttra inne i stan kräma ur på en raka och sedan stå och glänsa vid macken och impa på fjortisar är för mig ett avslutat kapitel. Vad jag menar är att du nog valt lite fel hoj om du vill åka fort rakt fram, tillern är snabb men inte snabbast, det beror mycket på vem som kör oxå men snackar vi ljud och känsla så vinner den direkt (tycker jag) och om man sedan modifierar den lite så svarar den ännu bättre, både chassi och motor

Frid alla hojåkare och tänk på att broadway ännu inte gjort sitt jobb!!!

Givetvis är det så.
Greppade inte, jag associerade med teatrar. Iofs liknar det väl mest clowneri när man kör men ändå... :D

Det intresserar mig inte att köra i 150 i en kurva, det intresserar mig att accelerera fort rakt fram!

Får väl byta hojj då... nån som e intresserad ?
ZX9R eller Blade/R1 från -99 o framåt

mr_ping skrev:
Det intresserar mig inte att köra i 150 i en kurva, det intresserar mig att accelerera fort rakt fram!

Nu vill jag ju inte ta ihjäl dig (risken är ju stor)
Det du ska köpa är helt enkelt en Suzuki Hayabusa eller en Kawasaki zx12r.

Fast egentligen vet jag inte om det är så lyckat för dig att köra hoj, du har en tokig inställning för körning i trafik.

mr_ping skrev:

Du kan få byta den mot min blackbird! :tummenupp

undrar

mr_ping skrev:
Varför jag undrar är för att jag inte har körkort ännu (trots att jag haft 17 motorcyklar nu... ingen esse). Jag har haft ZX9-R -97, ZX6-R -96 osv.

Jag vill bara inte bli missnöjd när jag kör den sen... och att dra på med övningskörningsskylt e ju inte så fräckt när morsans man sitter bak.

Så... kan det verkligen stämma att min TLR drar en R1 från -01 ??

Iaf, blev jag jävligt stum när jag körde järnet med ninjan (ZX9R)... man våga liksom inte hålla kvar gasen efter fullt spett på ettan... iaf inte då.

17 hojar!!!! vad för några? zx9 och zx6 utan kk? vart körde du med dom?? vardagsrummet? eftersom du endast vill åka rakt fram fort så blir jag lite nyfiken och du kan ju knappast kört på bana eller......

:4skrika

howsmart.jpg

:huvet

Provkörde hojjen idag på ett avskilt område... drog på ettan och den reste sig typ halvt sen släppte jag gasen för ja inte våga :)

Jag darrade efteråt när ja ställde den på stödet så jag antar att det kommer funka!

Förresten, ni andra med TL som wheelar, när man kommer ner med hojjen så släppte jag ju av gasen helt - dunsar det till i era hojjar då som fan typ ?

Kändes som om dämparna fram var steeenhårda...

mr_ping skrev:
Fan vad glad jag hade varit om det hade räckt med en fattig ZX6 eller nåt... men det gör det ju inte! Jag vill ha något riktigt jävla vasst så man känner att det händer nåt och man skakar när man går av!!!

Okej, nu är jag säker på att hela tråden är fejk.
Fast den var riktigt kul.

mr_ping skrev:
Provkörde hojjen idag på ett avskilt område... drog på ettan och den reste sig typ halvt sen släppte jag gasen för ja inte våga :)

Jag darrade efteråt när ja ställde den på stödet så jag antar att det kommer funka!

Förresten, ni andra med TL som wheelar, när man kommer ner med hojjen så släppte jag ju av gasen helt - dunsar det till i era hojjar då som fan typ ?

Kändes som om dämparna fram var steeenhårda...

Nä, det ska vara så.
Prova att bromsa ned dig med bakbromsen för att få till den där riktigt hårda smällen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT