Hur bra går din Honda CBR 600F -93??

Jo_Ax

An angel protects me!
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
Honda CBR 600F -93
Jag har köpt ny hoj. Förra ägaren sa att strypningen till 37kw inte satt i och att han aldrig sett skymten av dem.

Min fråga är. Hur bra går era andras hojar? Behöver ni häva för att inte gå upp på bakhjul när ni ger er iväg? Det behöver iaf inte jag, vilket jag är lite besviken över.

Som sagt så är jag ganska orutinerad men hade ändå hoppats på lite mer krut så man åtminstone kunde lätta upp på bakhjulet om man ger fult på de första växlarna.

Vad har ni för toppfart på era hojar? Ungefär?

Jag har köpt ny hoj. Förra ägaren sa att strypningen till 37kw inte satt i och att han aldrig sett skymten av dem.

Min fråga är. Hur bra går era andras hojar? Behöver ni häva för att inte gå upp på bakhjul när ni ger er iväg? Det behöver iaf inte jag, vilket jag är lite besviken över.

Som sagt så är jag ganska orutinerad men hade ändå hoppats på lite mer krut så man åtminstone kunde lätta upp på bakhjulet om man ger fult på de första växlarna.

Vad har ni för toppfart på era hojar? Ungefär?

ja hade en sådan fast 91 och den gick inte upp på bakhjulet när man bara gasade på utan man fick rycka upp den. tror inte någon sådan cbr 600 går upp vid bara gaspådrag. hade uppe min i 260 enligt mätarn men den stämmde säkert inte så bra :>

//Johan

ja hade en sådan fast 91 och den gick inte upp på bakhjulet när man bara gasade på utan man fick rycka upp den. tror inte någon sådan cbr 600 går upp vid bara gaspådrag. hade uppe min i 260 enligt mätarn men den stämmde säkert inte så bra :>

//Johan

Okej! Då får man väl byta upp sig då! :)
Tack för svaret!

En -97 600F gick upp på ettan vid högre varv om man satt upprätt men de va iaf utan att rycka den kom upp (gjorde också 260 på mätaren :rolleyes: )

Frågan kvarstår om min ändå är strypt. Får ta och kolla upp det. Tyckte bara att det var smidigare att höra runt lite här först! :)

min är oxå reggad 37 kw.. nått honda gjorde för o få ner premien i början 90 talet.. min vill wheela lite på ettan.. men med avsla/fullgas så klättrar den upp hur snällt som helst.. helst från 5000 varv el så.

Den rosa -93:an är den bästa :tummenupp
Tycker det är lättast att koppla upp den på bakhjulet, har iaf aldrig lyckats med mer än ett litet framhjulslyft utan att andvända kopplingen.

nu har jag ju den allra äldsta cbren men den ger inte en tillstymmelse av att klättara upp på gas

ok om man kör i promenadfart och slår av o på på gasen på 1an så kommer den, annars är det bara koppling som gäller, man kan koppla upp den på 2an mellan hastigheterna 35-50 annars är den stendöd!

Dreva ner den en kugg eller två fram så ska du se att den hjular på bara gas. På 1:an...

Men knappast original. Inte ens ostrypt. Om inte stötdämparen är tvärslut. Toppfarten var ungefär 235 ärliga i 100-hästarsversion. 50 kusar gjorde den runt 180, om man var riktigt skitnödig, hade medvind, nedförsbacke, solen i ryggen och tjejen precis hade ringt och sagt: "Kommer du hem nu så ska du få testa :arsele, annars kanske jag ångrar mig"

...gjorde den runt 180, om man var riktigt skitnödig, hade medvind, nedförsbacke, solen i ryggen och tjejen precis hade ringt och sagt: "Kommer du hem nu så ska du få testa :arsele, annars kanske jag ångrar mig"

Det är i sådana situationer man är glad att man har en snabb hoj...:D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...