Hur bra är Polisen?

• Thread starter Thread starter Dawe
  • Start date Start date

Dawe

Guest
I går var jag först på en olycka på Bogesundsvägen. Det var en porsche som åkt av i den vanliga kurvan. När jag kom dit hade båda killarna gått ur bilen och stog en bit bort. Men jag tänkte att det är bäst jag stannar och kollar läget. När jag snackade med killarna vissade det sig att ena killen(passageraren) hade ont i ryggen och efter som jag kvällen innan läst tråden ambulans här på forumet som handlar om hur man skall bete sig om man kommer till en olycka
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=876
så sa jag till båda killarna att läga sig ner. Passageraren gick bra men föraren var svårt att få att lägga sig han var så orolig för sin kompis. Sen när polisen kom så skulle dom ha upp honom för att kolla nykterhet, körkort och vissa vad som hänt. Detta trots att jag försiktigt försökte påpeka att han kanske borde ligga ner tills ambulans kom. Enligt tråden ambulans borde ju båda legat ner efter en sån kraftig krasch.
Frågan är gjorde polisen rätt?

Sen kan man lägga till tråden ambulans att man skall kolla med larmcentralen om dom blivit larmade och om ambulans är på väg. För jag frågade killarna om ambulans var på väg och dom svarade ja. Men när polisen kom vissade det sig att larmcentralen inte skickat någon ambulans.

Jag har numera ett första förband från apoteket med ansiktsmask för 150 spänn med mig. Dessutom har jag en utskrift av tråden ambulans med mig.

jaa du

hur bra är polisen?? förstår inte frågan? nej förresten frågan är fel ställd.. polisen är bra hur? är bra hur polisen kanske

förrwesten sägar du att dom sitter o skojar med folk på 112?? typ som ett roligt skämt?

har själv inte hunnit skriva ut tråden ambulans att ha med mej på bussen men jag har tillgång till en kolfiltermask som jag skulle kunna sätta på mej om nån sitter o fiser på bussen, jag har aldrig haft med mej den dock

Homo skrev:
2386860 hur bra är polisen?? förstår inte frågan? nej förresten frågan är fel ställd.. polisen är bra hur? är bra hur polisen kanske

förrwesten sägar du att dom sitter o skojar med folk på 112?? typ som ett roligt skämt?

har själv inte hunnit skriva ut tråden ambulans att ha med mej på bussen men jag har tillgång till en kolfiltermask som jag skulle kunna sätta på mej om nån sitter o fiser på bussen, jag har aldrig haft med mej den dock

"Mig"...

Jag tycker polisen borde vart iaktagit större försiktighet om passageraren klagade på ont i ryggen. Men allt är relativt i och för sig.

Min erfarenhet är att polisen inte bryr sig om att folk har och har eventuella skador. När jag hade vart med i en bilolycka och hade ruskigt ont i nacken så bryde de sig inte om det eller om kärringen i bilen framför som hade ont i rygen... vi skulle ut ur bussen som vi satt i och blåsa o visa körkort osv...

senare visade det sig att jag hade en whiplash skada i nacken och hon hade 2 frakturer i ryggen...

Dawe skrev:
2386834 I går var jag först på en olycka på Bogesundsvägen. Det var en porsche som åkt av i den vanliga kurvan. När jag kom dit hade båda killarna gått ur bilen och stog en bit bort. Men jag tänkte att det är bäst jag stannar och kollar läget. När jag snackade med killarna vissade det sig att ena killen(passageraren) hade ont i ryggen och efter som jag kvällen innan läst tråden ambulans här på forumet som handlar om hur man skall bete sig om man kommer till en olycka
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=876
så sa jag till båda killarna att läga sig ner. Passageraren gick bra men föraren var svårt att få att lägga sig han var så orolig för sin kompis. Sen när polisen kom så skulle dom ha upp honom för att kolla nykterhet, körkort och vissa vad som hänt. Detta trots att jag försiktigt försökte påpeka att han kanske borde ligga ner tills ambulans kom. Enligt tråden ambulans borde ju båda legat ner efter en sån kraftig krasch.
Frågan är gjorde polisen rätt?

Sen kan man lägga till tråden ambulans att man skall kolla med larmcentralen om dom blivit larmade och om ambulans är på väg. För jag frågade killarna om ambulans var på väg och dom svarade ja. Men när polisen kom vissade det sig att larmcentralen inte skickat någon ambulans.

Jag har numera ett första förband från apoteket med ansiktsmask för 150 spänn med mig. Dessutom har jag en utskrift av tråden ambulans med mig.
En fråga bara, var bilen en vit 944?

Tobbe_N skrev:
2387367 Min erfarenhet är att polisen inte bryr sig om att folk har och har eventuella skador. När jag hade vart med i en bilolycka och hade ruskigt ont i nacken så bryde de sig inte om det eller om kärringen i bilen framför som hade ont i rygen... vi skulle ut ur bussen som vi satt i och blåsa o visa körkort osv...

senare visade det sig att jag hade en whiplash skada i nacken och hon hade 2 frakturer i ryggen...

Ja, vad fan är det vissa poliser tänker med egentligen!!!
eftersom poliserna idag känner sig så jävla övermäktiga så skulle det varit någon över dem som skulle slått in lite vett i dem att det fan inte är viktigare att dem ska se något körkort när där finns risk för allvarliga skador.

När fan va det? Åt vilket håll hade dom åkt? Möte en vit porsche som kom från stan vid frösvik igår. Gick ganska snabbt..

Edit svar på topic: Va polisen en brunhårig kärring i 40-55 års åldern? Hon är nämligen min granne och verkar bry sig mer än dom flesta poliser.

Dumt av polisen iaf.

Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25