hur bra är pirelli dragon gts?

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
hur dugliga är dessa däck för aktiv körning, bana mm mm

Bifogat

• dragongts_mtr23_24.jpg
    dragongts_mtr23_24.jpg
    17.4 KB · Visningar: 183
Jag skulle säga att de är mycket dugliga. De är väl motsvarande Metzelers Sportec M-1 och de är jag grymt nöjd med.

Jag har ett sånt bak, och är mycket nöjd. Har inte upplevt att det saknas grepp, och hittils har det rullat ca. 600 mil och klarar säkert lika mycket till.

McB skrev:
Jag har ett sånt bak, och är mycket nöjd. Har inte upplevt att det saknas grepp, och hittils har det rullat ca. 600 mil och klarar säkert lika mycket till.
låter ju bra det.. då får det nog bli ett sådant.. eller två rättare sagt

McB skrev:

Har också ett sånt bak, har inget att klaga på, har dock bara rullat 100 mil än så länge.

Goodstuff skrev:
Jag skulle säga att de är mycket dugliga. De är väl motsvarande Metzelers Sportec M-1 och de är jag grymt nöjd med.

De motsvarar inte alls M-1, utan det är de nya Pirelli Diablo som gör det.. Dragon GTS har ett antal år på nacken, de är åt touring/sport hållet och håller säkert för de flesta medelförarna. Men det ska vara till rätt pris, annars hade jag satsat på en nyare konstruktion..

Slängde på ett GTS nu alldeles nyss, hade ont om stålars och det var bråttom. Än så länge har det fungerat bra... dock bara kört strax under 70-80mil på det. Aktiv körning. Inga tendenser (än iaf) att släppa i kurvorna, knäet går gött ner tillsammans med fotpinnarna :D

1850kr inkl. påsättning (av däcket, snuskhumrar) och balansering. Wheeler Dealer.

Hur är ett GTS jämfört med ett Dragon Evo Corsa då?
Jag har en GSXR-600 -02 där det sitter ett Evo på sedan jag köpte den ny.
Hojen har gått 400 mil och däcket är snart slut (drygt 1mm kvar), det tycker jag är lite väl lite mil för pengarna.
Funderar på att byta till ett som håller längre utan att tappa för mycket fäste.
Jag är fortfarande nybörjare men kommer att köra någon/några bankörningar denna säsong, så jag behöver lite fäste.
Däcket jag har nu har aldrig tappat fästet, så det kan man inte klaga på.
Även andra märken är intressanta, kom gärna med förslag.
Annars får jag bita i det sura äpplet och slänga på ett nytt Evo, har man råd med sporthoj så har man råd med däck. eller? :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph