Hur bra är Ninja ZX6R -00 ??

Tymo

Kawa future
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
ZX-R
tje...jag e mest intresserat av yamaha hojar men, jag fick ett bra erbjudandet till en kawasaki zxr6 -00. Har nån ninja eller har testat den..så att kan upplysa mig hur bra e den???

obs: den enda jag vet att zxr6-03 har fått mest poeng av alla hojar i 600 class men, vet ej om -00....

Tymo skrev:
tje...jag e mest intresserat av yamaha hojar men, jag fick ett bra erbjudandet till en kawasaki zxr6 -00. Har nån ninja eller har testat den..så att kan upplysa mig hur bra e den???

obs: den enda jag vet att zxr6-03 har fått mest poeng av alla hojar i 600 class men, vet ej om -00....

Provkör den. Tycker du den känns bra och du får en premie du kan leva med så köp den.

Tycker du inte om den så gå tillbaka till någon Yamaha om det nu är märket du gillar.

ZX6R blev omgjord -98 med lite mer hk och färre kg så där går brytpunkten för den stora förändringen. Fram till -00 är det i stort samma hoj.

Hoppas du blir lika nöjd av provkörningen som jag va av min från -99. Försäkringsbolaget tog död på min lycka med premier.

/oXydex

"Hur bra den är?"

Vad är du ute efter? Vägegenskaper, bromsar, motorkaraktär? Kvalitetsmässigt ligger de flesta moderna japsar på ungefär samma nivå.

Tymo skrev:
jag e mest intresserat av yamaha hojar
Är inte det väldigt trångsynt?

För övrigt så när ZX6an kom 98 var den väl bästa 600 tror jag. Hur bra den är är ganska svårt att säga när man inte vet någonting om dina preferenser...
Det är definitivt ingen dålig cykel, men hur många här rackar ner på sin egen hoj tex?

Hejsan,

Har haft en ZX6R-00 i tre år och kört de flesta andra 600or. För gatåkning skulle det vara mitt förstaval i den prisklassen. Finns inget att klaga på. Köp du dig en sån så blir du garanterat nöjd!

"At the end of it all, the Kawasaki wins by virtue of its all-around package. Much like the Yamaha YZF-1000 that ruled the open class a few years ago, this Kawasaki does everything well and nothing bad. It has excellent street manners, fully adjustable suspension that has potential to improved lap times considerably, and a motor that is without a doubt the best in class. It's true that any of these bikes here would put a smile on anybody's face: But nothing here covers as many different types of riding and pleases more riders than the Kawasaki."

Köp min som är 25kW reggad så blir även försäkringen trevlig :)

ZX6R-00a för 45.000:- vid snabb affär.... billigare blir det inte

Se annons..... http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=12395[/QUOTE]

tje, tack för ditt erbjudande...priset e låg men, jag fick erbjdande på 40 000 av en bekant dessutom den har gått knappt 2000 mil :yoparty .

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2