Hur bra är du att känna igen olika mc-modeller?

5 rätt, och chansade på alla. Den enda jag var ganska säker på vad Ninjan för den gröna färgen.
Jag hade dock haft problem om man fick se hela hojen :)

Nu fattar jag inte vad folk menar, är den sista en trajja eller inte? Jag svarade bonneville och fick rätt för det.
Fick f.ö 9/10, felade på den första

7/10 men flummig quiz!

Jag är i alla fall en jävel på att höra vad det är för hoj som kommer körandes samt även om jag ser hojen på avstånd kan jag svara på märke och modell :) :yoparty

Kan spå i framtiden också om nån är sugen :3freak:rofl

Det var ju fel i svaren. sista frågan stämmer inte ... 100% säker
Nu fattar jag inte vad folk menar, är den sista en trajja eller inte? Jag svarade bonneville och fick rätt för det.
Fick f.ö 9/10, felade på den första

Vi rättade till felet, rätt svar är Bonneville. Av misstag markerades inget rätt svar på den sista frågan och då markerade quizet själv det sista svarsalternativet. Bra att några har koll! :tummenupp

Hälsningar,
Jonathan Balsvik
Redaktör
Bike Sverige
Tel: +46-707771587
www.bike.se

9 Av 10 möjliga.
Fick dock dubbelkolla med Google på hälften, man blir lätt insnöad på den typ/märke man själv kör,
Det är min ursäkt.
Ja och att det inte står att man inte fick använda sig av sökmotorer. Utan det skulle jag vara rätt dålig på att känna igen dem olika modellerna=)

4/10
Men jag e rätt nöjd ändå, för det var max 2st jag skulle kunna tänka mig att ha av dessa och de andra behöver jag inte kunna :D

9 Av 10 möjliga.
Fick dock dubbelkolla med Google på hälften, man blir lätt insnöad på den typ/märke man själv kör,
Det är min ursäkt.
Ja och att det inte står att man inte fick använda sig av sökmotorer. Utan det skulle jag vara rätt dålig på att känna igen dem olika modellerna=)

" Dubbelkolla på google?" Är det ett finare uttryck för " jag var tvungen att fuska? "

Kan meddela att Bike har åtgärdat felet på fråga 10. Det står numera Triumph Bonneville och inte Royal Enfield Bullet.:D

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing