Hur blir man av med "kryp i knät"?

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ärade kamrater.
Jag har nu i ett antal dygn drabbats av en krypande känsla i mitt vänstra knä så fort det börjar bli dags att sova.
Jag lägger mig ner, oavsett hur trött jag är, och efter några minuter börjar känslan som bäst kan beskrivas som att jag hade 100st små maskar som kilar omkring inne i knät.
Jag provar att stiga upp, göra gymnastiska rörelser, belasta knät genom att "sätta mig i luften med knäna i 90 grader", vrida, vicka och "cykla" i luften, men ingenting hjälper.
Det går oftast över när jag stiger upp, men så fort jag lägger mig ner igen så är krypet tillbaka efter någon minut.

Vad göra? Jag blir tokig! :va :mad:

Edit: Jag börjar på allvar fundera på att amputera hela benet.

Det kanske redan har funnits en sån här tråd men jag orkade inte leta.

jag kan bara tala om att fenomenet kallas för "restless legs".

Även om det är i knäet?

Mitt ex led av restless legs, det enda som hjälpte var att "kliva upp"
Hon lärde sig att sätta fotsulorna mot väggen eller något annat som var kallare än sängvärmen och lura kroppen att hon hade klivit upp, då lugnade "myrorna" ner sig så pass att hon hann somna...

en av mina ex hade samma bekymmer. hon brukade stå o hoppa jämfota och göra knäböjningar några minuter innan hon lade sig ner, för att få lite mjölksyra i benen

en av mina ex hade samma bekymmer. hon brukade stå o hoppa jämfota och göra knäböjningar några minuter innan hon lade sig ner, för att få lite mjölksyra i benen

Jag håller på som värsta elitidrottaren här halva nätterna men det hjälper fanimej inte. Två sekunder efter att jag lagt mig ner och stängt gluggarna så börjar skiten igen. :mad:
Inatt sov jag inte alls :näsblod

Jag håller på som värsta elitidrottaren här halva nätterna men det hjälper fanimej inte. Två sekunder efter att jag lagt mig ner och stängt gluggarna så börjar skiten igen. :mad:
Inatt sov jag inte alls :näsblod

Jag tror bestämt du har fått en släng av Knollborrens larv! De läggs under hösten av Knollborens stekel som via sitt anala äggläggningsrör pumpar låren och knäna på medelålders män fulla av stekelrom. Larverna bruka komma igång någonstans mellan Hägg och Cyrén men kläckprosessen kan påskyndas av månens placering i förhållande till krabbnebulosan.

Du kommer med stor sannorlighet förlora benen men tänk vad underbart det är med nytt liv som föds! Naturens under. Häpp!

Ytterligare ett alternativ........

Bifogat

• V05_18.jpg
    V05_18.jpg
    128.4 KB · Visningar: 133
Min morsa hade problem med krypningar i hela kroppen.

Brist på magnesium ska tydligen kunna orsaka det.
Hon käkade Magnesium Kosttillskott och om jag minns rätt var det borta på bara några dagar.

så mitt tips är att bege sig till hälsokostbutiken och köpa en burk magnesiumtabletter. Det kostar ju inte många kronor. Skulle det inte funka så har man ju i alla fall uteslutit en tänkbar orsak.

Åfan, ni har alla problem Jag trodde jag var ensam om vardagsprobbs.
Titt som tätt så händer något förunderligt. Någonstans bak på ryggen, ner en bit finns en ringmuskel som har en tendens att tuta till:va Detta efterföljs av ett krampaktigt framstötande ljud från en annan ringmuskel placerad mitt i ansiktet. Ett kort "hah" upprepas 7-22 gånger:mad: Vilka piller ska man äta då? :knapra

Växtvärk, det försvinner när du blir vuxen.

Även om det är i knäet?

Mitt ex led av restless legs, det enda som hjälpte var att "kliva upp"
Hon lärde sig att sätta fotsulorna mot väggen eller något annat som var kallare än sängvärmen och lura kroppen att hon hade klivit upp, då lugnade "myrorna" ner sig så pass att hon hann somna...

Ja... knäet sitter ju på benet? Vi kan ju alltid döpa om det till "restless knee" om du vill...? :tummenupp

Jag har mina problem mest i höfterna och lite ner på låren....
jag vet inte om det fortfarande kallas för just "restless legs" men det är exact samma symton.. hjälper enbart med rörelse.. har inte heller varit till läkaren.. än... måste nog gå dit snart...

Onanera! Det kanske inte hjälper men det är jävligt skönt!

hmm nu kommer jag antagligen att få halva sporthoj på mig...

men det hjälper faktiskt... eftersom man koncentrerar sig på ngt annat och sen blir man väldigt avslappnad och kan somna gott..:tuttar

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...