Hur bli pigg?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Har sovigt ca 6 timmar inatt och ca 30 min när jag kom hem från jobbet. Nu är jag total sänkt, tips på hur jag blir pigg snabbt?

Powernap är bra vi typ LAN... tar man sig en tupplur efter t.ex. plugget så förblir man trött hela kvällen :näsblod

AndreasNo skrev:
2557353 Okey, riktiga fakta som du forskat länge på?

Nej knappast. Eller jo, läste en artikel i pc-gamer där de snackade med en "yrkesman". Den bästa maten till LAN osv är vanlig kost, massa redbull, joltcola osv har motsatt effekt i större mängder.

Men till det jag sa innan, för mig funkar det så (men det bör väl vara så för alla?! :tungan )

Jag jobbar 05-13:30 mån-lörd, Går och lägger mig vid 11 och går upp vid 4. Jag vilar ut mig på helgerna ;D

KGK skrev:
2557485 powernap, max 30 minuter,

stå på huvet 2 minuter, lägg dig ner på golvet, blunda och vila 1-5 minuter eller mer
1-5 minuter eller mer lätt jävligt korkat.

En rom o cola va svaret :)

Upprepa för dig själv att du är en jävla vekling. Gör nåt fysiskt. Hoppa runt och boxa i luften. Sitt inte ner och häng. Du piggnar snart till.

1. ca. 30 min löpning eller annan motsvarande motion förbättrar sömnen avsevärt. Lättare att gå till sömns oxå om det nu är en del av problemet. Är man otränad kan det räcka med 20 min eller en längre rask promenad. Är man vältränad ökar man givetvis på träningen. Men variation is the shit & minst 3 vilodagar till en början & alldrig mindre än 1.

2. Powernap. Ett bra tips jag hörde på radion: Sov med ett par nyklar i handen & handen ovanför ett golv, bord whatever... När du tappar nyklarna är powernapen slut. Allt där efter gör dig bara tröttare & segare.

3. Stäng ner SH. Beroende framkallade gift som kan ge dig många sömnlösa eller nätter men otillräcklig sömn. Detsamma gäller TV

Koffein i tablett, 100% rent koffein, 250mg per tablett.
När du behöver piggna till !!

30 minuters powernap är alldeles för länge. En väl avvägd 15-minutare gör susen, nappar du längre blir du sannolikt tröttare än du var innan.

Svep en mugg (mycket större än en kopp) starkt kaffe, direkt efter det sätter du timern på mobilen så att du får ca 20 min sömn. Känner du på dig att du kommer somna direkt, 20 min, tar lite längre tag, 23 min kanske eller så. Mobilen lägger du INTE i närheten av sängen/soffan utan en bit bort så att du måste upp och stänga av den. Nu borde du bli pigg. Kan bli halv seg i några min efter men skölj ansiktet i kallt vatten och du är redo att rocka igen! :yoparty

Skjuta sig i pungen med spikpistol har jag hört att det ska vara det nya skiten.

Barrett skrev:
2558422
2. Powernap. Ett bra tips jag hörde på radion: Sov med ett par nyklar i handen & handen ovanför ett golv, bord whatever... När du tappar nyklarna är powernapen slut. Allt där efter gör dig bara tröttare & segare.

Palla Powernap på 1 min :hihi

15min kan göra susen på lan... :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey