hur billigt blir det??

rallen

gubb rääser!!!!!
Gick med
31 Jul 2006
Ort
Borås
Hoj
Kommer
tjenare allihopa:tummenupp

ska åka ner till tyskland å köpa en 125a snart,så ja undrar hur billigt de blir om ja köper en gasgas 125 ec12-110 motocross för ca 13.000 å reggar den här i sverige å strypa ner den.Hur många strypningar måste de finnas eller räcker det me strypt krök:confused: de finns ju en avgasport också. Å vart får ja alla papper ifrån:va

ös inn me svar bara!!


tack i förhand:tummenupp
 
tänk på att tyska 125or är strypta till 80 km/h och det kan vara riktigt krångligt att atrypa av den. Vilken modell funderar du på?
 
rallen skrev:
2378185 tjenare allihopa:tummenupp

ska åka ner till tyskland å köpa en 125a snart,så ja undrar hur billigt de blir om ja köper en gasgas 125 ec12-110 motocross för ca 13.000 å reggar den här i sverige å strypa ner den.Hur många strypningar måste de finnas eller räcker det me strypt krök:confused: de finns ju en avgasport också. Å vart får ja alla papper ifrån:va

ös inn me svar bara!!


tack i förhand:tummenupp

gasgas vad jag förstod
 
Rift skrev:
2379125 gasgas vad jag förstod
oj jag måste ha läst jävligt fel :näsblod...



Det finns en firma www.mckompaniet.se som säljer strypningar till nästan alla modeller. Du kan höra med de ifall de har till den modellen. Att regga en enduro kan vara väldigt svårt o jobbigt. Skulle föredra o köpa en som redan är reggad.
 
Var strypningen sitter har ingen betydelse.. I vissa fall sägger de bara ett stopp i trotteln.

Strypning går på 2000 kr och registreringsbesiktning och vanlig besiktning går sammanlagt också på 2000 kr. Ska du ha totala kostnaden, glöm då inte resa, mat, och ev. boende o.s.v i tyskland.

Se till att boka en registreringsbesiktning innan du åker ner och hämtar, så slipper du vänta i veckor och börja tugga fradga för att du inte får köra din hoj när den står på uppfarten.

Tänk också på att reg-skyltarna i tyskland är personliga, så du kommer alltså inte få med säljarens skylt när du åker hem.. Ska du då köra hem hojen måste du även lägga till kostnad för en s.k exportskylt, samt tillfällig försäkring som går på ett par tusenlappar det med. Dock, att ta en bil med släpkärra på färjan är svinigt dyrt det också.


Själv gjorde jag så att jag kom överens med säljaren att mot pant (500kr) köra hem med hans skyltar (som gäller 7 dagar i sverige) och skicka tillbaka dem på posten när jag kom hem. Inte alla går med på det, men är du bra på att snacka så är inget omöjligt. Billigaste alternativet blir då att köra hem hojen själv.


Rift: det går inte att köpa en hoj i tyskland som redan är reggad.

Wargen: Alla är inte det.. i tyskland finns det 2 typer av a1, 1: max 80km/h, 2: 100 km/h alá 11kW.

Hoppas det går bra.
 
brandes skrev:
2381823 den ska vara högst 11kw strypt iavgasporten

de visste ja redan men tack ändå

JojjeL skrev:
2382637 Var strypningen sitter har ingen betydelse.. I vissa fall sägger de bara ett stopp i trotteln.

Strypning går på 2000 kr och registreringsbesiktning och vanlig besiktning går sammanlagt också på 2000 kr. Ska du ha totala kostnaden, glöm då inte resa, mat, och ev. boende o.s.v i tyskland.

Se till att boka en registreringsbesiktning innan du åker ner och hämtar, så slipper du vänta i veckor och börja tugga fradga för att du inte får köra din hoj när den står på uppfarten.

Tänk också på att reg-skyltarna i tyskland är personliga, så du kommer alltså inte få med säljarens skylt när du åker hem.. Ska du då köra hem hojen måste du även lägga till kostnad för en s.k exportskylt, samt tillfällig försäkring som går på ett par tusenlappar det med. Dock, att ta en bil med släpkärra på färjan är svinigt dyrt det också.


Själv gjorde jag så att jag kom överens med säljaren att mot pant (500kr) köra hem med hans skyltar (som gäller 7 dagar i sverige) och skicka tillbaka dem på posten när jag kom hem. Inte alla går med på det, men är du bra på att snacka så är inget omöjligt. Billigaste alternativet blir då att köra hem hojen själv.


Rift: det går inte att köpa en hoj i tyskland som redan är reggad.

Wargen: Alla är inte det.. i tyskland finns det 2 typer av a1, 1: max 80km/h, 2: 100 km/h alá 11kW.

Hoppas det går bra.



tack så grymt mycke nu fick man lite mer användbar info tack tack:)
 
Last edited:
Back
Top