Hur betalde du din hoj ?

Hur betalde du din hoj ?

• Antal röstningar
    0
wonderwizard skrev:
Hur har du betalt din hoj ?

jag sitter o funderar på hur JAG skall göra, då jag saknar både hoj och utrustning.
Är inte så glad i att ta lån eftersom det känns skit att ha lånet över vintern och betala på något man inte kan använda iaf.

Cash rules!! Man har ändå försäkring att betala varje månad under säsongen och det är ju en utgift som lätt blir en betydande del av ens inkomst om man är pluggo i alla fall. :squid

Betalning

Jag betalar inte min hoj med pengar. Den får belöning i "natura"... :kiss
När jag köpte den så betalade jag den gråtande killen med pengar :tungan som jag fått av min mamma. :tummenupp :kär

Cash is king tycker jag. Däremot hade jag ett lån på förra hojen, som jag betalade av på ett år.

Hmm... borde det inte gå att välja två alternativ i pollen? Eller finnas ett kombinerat alternativ? :va

Det jag syftar på är att jag slet som ett djur för att köpa både hoj å utrustning å betalade allt kontant...

Har funderat å klistra en liten lapp på min hoj där de kunde stå "paid for with blood money" :D Mafia använder ju uttrycket "blood money" om det handlar om pengar för mord eller dylikt... å eftersom jag slaktat en hel del svin å nötkreatur (ibland även får) både på vanlig arbetstid och när jag haft nödslaktsdejour, + hudlager-jobb å dylikt, så ser jag en likhet :lol

Har dock inte gjort detta ännu pga eventuell ballhetsfaktor... :hihi

Kanske borde tillägga att detta gjordes på sidan av studierna... :död

mmm skum poll.. jag slet som ett djur OCH lånade till hälften ungefär..

man dör inte för att man tar ett lån.. men ta så lite som möjligt.. trist att va skyldig bank-asen en massa pengar ;)

Jag hade en gång som princip att inte låna pengar för å köpa hoj, däremot bil ,som är av nöden i denna kalla ända av klotet, lånade jag till.
Den principen frångick jag dock ganska lätt när jag inhandlade den senaste.
Hade tänkt att när jag får sålt snöskotern, så då byter jag hoj, men då det
visade sej att skojtern var svårsåld, så blev det att krypa till banken å låna en liten slant :rolleyes:, och nollställa sparkontot.

Blev ett fattigt år, men det är det värt, pengar är runda å ska rulla.

Fick ett kuvert av fassan på 25-30papp o la jag 20-25 själv. Han fick tillbaka pengarna från försäkringen!

Denna tråden gäller hojjar, så inga kommentarer om 4-hjulingen nu :p

Jag letar med hoj i 50k klassen jag skall ta lån till hojen och utrustningen kontant. Sen blir det att betala av så mycket så fort som möjligt

Jag vill ha en yamaha thunderace svart/blå :kär

toxicated skrev:
Jag letar med hoj i 50k klassen jag skall ta lån till hojen och utrustningen kontant. Sen blir det att betala av så mycket så fort som möjligt

Jag vill ha en yamaha thunderace svart/blå :kär

For fan kom med i Heffaklump klubben först att dra en Retta vinner en birra :yoparty

Man kan säga att jag lånade till hojen.

Hade lån sen tidigare... (bilar m,m)
Sålde en bil... använde pengarna till att köpa en mc.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka