BajkMajk
Medlem
Tyckte det kunde vara kul att se hur allt startade! Själv var jag dryga 3 år gammal när jag började tvinga min mamma att lyfta upp mig så att jag kunde se mätarna på alla hojar man gick förbi (för att inte nämna alla bakdäck man kollade in bredden på)! Lite senare när man skulle lära sig läsa, så dög det inte med sagor och serietidningar för min del! Nej, återigen fick min ömma moder offra sig och köpa dyra mc-tidningar åt mig, så att jag kunde läsa om effektsiffror, accelerationstider, toppfart mm, mm!
Som grädde på moset tillbringade jag stora delar av min barndoms sommardagar med att sitta i vår trädgård och lyssna på ljudet av de motorcyklar som körde förbi och försöka gissa vad det var för någon modell innan man kunde se dem
(obs! vi hade en 400m raka utanför huset så det hände ju att en och annan hoj vred lite extra på rullen där)
Enda smolket i glädjebägaren var väl att jag aldrig fick någon motocross av mina föräldrar (trots mitt hjärntvättartjat), men å andra sidan kan jag ju ta igen detta nu, när man köper sina egna hojar
Hoppas ni andra här har någon kul story att dela med er av, för jag tror knappast att jag är ensam om att ha varit überintresserad sen barnsben!
Som grädde på moset tillbringade jag stora delar av min barndoms sommardagar med att sitta i vår trädgård och lyssna på ljudet av de motorcyklar som körde förbi och försöka gissa vad det var för någon modell innan man kunde se dem
(obs! vi hade en 400m raka utanför huset så det hände ju att en och annan hoj vred lite extra på rullen där)Enda smolket i glädjebägaren var väl att jag aldrig fick någon motocross av mina föräldrar (trots mitt hjärntvättartjat), men å andra sidan kan jag ju ta igen detta nu, när man köper sina egna hojar
Hoppas ni andra här har någon kul story att dela med er av, för jag tror knappast att jag är ensam om att ha varit überintresserad sen barnsben!

Det fetaste som fann, men den funkar fan än!

Tom en glidare kan gasresa fick jag lära mig. Blev att jag fick en moped av en farbror nåt år senare och då ville jag självklart köra den, eftersom jag inte fyllt 15 än så fylldes jag upp av längtan efter att köra besten på 0,5hk från 1960.