Hur avslutade ni säsongen 2012?

• Thread starter Thread starter tks
  • Start date Start date
Avslutades med 700kr i p-böter, för att hojen stod i cykelstället utanför trapphuset, dagen när jag körde hojen till farsan för avställning...

Dumpa skiten i kärran efter sista Anderstorpsdagen, där fick hon stå i halvannan månad men fått tummen ur och baxa in i garaget numera.

Lär väl bli som vanligt, 2 dygn innan första bandagen tokmeck.

Först körde jag ner till Kolmården i spöregn. Sov över i Stafnäs och körde hem i ännu hårdare regn. Nån vecka senare körde jag hojen till vinterförvaringen på Din MC i Sollentuna. Jotack, det spöregnade hela vägen då med.

Jag började med att "avsluta" den riktiga säsongen den 12:e Augusti genom att lägga hojen i ett dike i 90km/h+ i ett dike och bryta foten. Som tur var fick jag ta av mig gipset den 22:a Oktober och fick låna kompisens hoj den 26:e för en sista bombarrepa. Hoppas på ett skadefritt 2013... :död

Slutade med att spräcka en kåpa när jag lastade in hojen för transport till vinterförvaringen. Klarat hela säsongen utan marksyning så klantar man sig på sista 2 metrarna... :huvet

Bunt stålar i näven och hojen ivägåkandes på släp.

Comeback 2k13.

Vintern har bara börjat, dags att montera dubbdäck & borsta av hojen sen är jag ute & rallar.

IMG_0631.jpgIMG_0635.jpgIMG_0636.jpg

Avslutade årets körning med totalskrotning på Mantorp.
Iskallt i garaget så ingen lust att skruva:(
Men Ebay å Grevens e roligt:tungan

Ebay å Grevens.....vilken kontrast. Ena stället köper man grejerna för best price och det andra stället betalar man åkerpriser. Varför inte köra allt från Ebay?

Jag avslutade säsongen med att köpa en Ktm 625 så jag kan ha säsong året runt!

Jag avslutade säsongen med att trycka på startknappen på Triumphen för nästan 3 veckor sedan. Då sa det klick och så slocknade alla lampor. :( Felsökning visade att batteriet var helt slut. Uppmätte 8 Volt när jag fått ner hojen i garaget. Med "tänt" parkeringsljus 1,5Volt. Batteriet ett grått underhållsfritt 80269 12V 12Ah inköpt på Biltema våren 2011.
Som jämförelse funkar batteriet på Suzukin, ett svart underhållsfritt från Biltema 80256 12V 9Ah inköpt på Biltema 2009-11-01 utan problem. Samma underhållsladdare till båda hojarna har laddat med 13,2Volt. Har nu höjt underhållsspänningen till 13,6Volt. Det är en skillnad mellan hojarna. Suzukin drar 0,0mA från batteriet när den står.
Triumphen drar 2,8mA från batteriet när den står. Har jag missat trycka in underhållsladdaren ordentligt i 12Voltuttaget nån gång på Triumphen? Eller är det skillnad mellan de svarta och gråa underhållsfria, ny leverantör? Eller hur länge står batterierna på hyllorna i affären? Efter 4 månader stopp vintersäsongen 2009-2010 var spänningen på det svarta batteriet 12,9Volt. Inte startade Suzukin förrän jag laddat batteriet. Det nya 80269 jag köpte för några dagar sedan hade 12,78Volt direkt från hyllan. Det tog många timmar ladda det med 0,8A. Ironiskt nog skriver Biltema att batteriet inte behöver laddas om spänningen är över 12,6Volt. Om lagringstiden är mindre än 6 månader. Men jag har inte hittat nån datummärkning på batteriet......:va

Last edited:
Hade egentligen ställt av hojen men köpte ett nytt ställ på en utförsäljning som jag var tvungen att inviga innan jag kunde ställa av med gott samvete. +4 och ett grymt perforerat ställ, kallt men värt det :D

Avslutade säsongen med att beställa ett nytt ställ. Samt ta en kort tur efter att ha repat mig från årets highsider-delyx.

Tog en sista repa i November, 4-5 mils sväng, några få plusgrader, jag frös som en hund och måste mer eller mindre legat och kramat tanken, när jag kom hem hade en knapp på allväderstället nött ner genom lacken på tanken :gråta

Aja, skitsamma, finns nya hojar hos handlaren, inga problem :hihi

Barmarkssäsongen avslutades i trakten av Marbella. Körde offroad i dagarna tre och slapp snökaoset i början på veckan.ImageUploadedByTapatalk1354905718.828078.jpg

Med en lowsider på Gelleråsen... Själv klarade jag mig helt utan skador och hojen fick bara mindre kåpskador.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph