Hur arrangera dvd-filer?

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Har ställt frågan i en annan tråd, men inte fått nåt svar som jag förstår. Så jag kåppy-päjstar lite och försöker igen:

Hur ska VOB-filer och andra som följer med när man sparar en DVD-film på datorn (eller laddar ner) ligga (vilken mappning) för att man ska kunna spela upp den som en DVD (inkl menyval, intro mm.) i ex. VLC eller PowerDVD?

Har för mig att filerna skall ligga i mapparna VIDEO_TS och AUDIO_TS som i sin tur ska ligga i en annan mapp.

Har fyra VOB-filer, två IFO-filer och två BUP-filer för en film. Hur ska mappningen se ut?

Vill alltså få fram menyer för textning, scener mm. när jag startar filmen både på datorn och i utbränt skick. Hur öppnar jag filmen för att få detta?

Chrilla :)

AUDIO_TS brukar vara tom, lägg allt i VIDEO_TS så funkar det till DVD`n.

I datorn så kan du välja "open dvd-file" i Power dvd så borde du få menyer och allt.
I VLC kan du prova att välja öppna katalog. Visar den bara huvudmenyn och du inte kan klicka på dom, så snabbspola lite, VLC visar allt i mappen som en slinga.

Är inte säker på det sista dock.

Empa skrev:
2429154 AUDIO_TS brukar vara tom, lägg allt i VIDEO_TS så funkar det till DVD`n.

I datorn så kan du välja "open dvd-file" i Power dvd så borde du få menyer och allt.
I VLC kan du prova att välja öppna katalog. Visar den bara huvudmenyn och du inte kan klicka på dom, så snabbspola lite, VLC visar allt i mappen som en slinga.

Är inte säker på det sista dock.

Tack,

gick in på select source i PowerDVD och kunde då markera VIDEO_TS-mappen (vilken var den enda som gick att markera) och tryckte OK. Filmen startar då, men utan några inledande menyer. Saknar jag någon fil ovan?

Hur bränner jag sedan på DVD-skiva? Ska både AUDIO_TS och VIDEO_TS brännas ut? Bränna mapp?:va

Jag kan väl inte vara den första som undrat detta?:)

Finns det inte en "Open dvd-file" i power dvd, det e väl då .ifo filen man öppnar.

Om du ska bränna på skiva:

Lägg in mappen VIDEO_TS och den tomma AUDIO_TS direkt i roten.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd