Hur använder ni era trippmätare?

I år kör jag
A: sen tankning
B: säsongen

Nollar när jag tankar, bra indikering på när det är dags att tanka.

har aldrig använt någon av dom på någon av mina hojar, kör gamla vanliga o kollar i tanken om det är dax o tanka.

angående att veta hur långt man kört så citerar jag FB. "idag har jag kört x antal mil och igår blev det x antal med" orka? visste inte att det var någon tävling. (citerar inte mig själv)

har aldrig använt någon av dom på någon av mina hojar, kör gamla vanliga o kollar i tanken om det är dax o tanka.

angående att veta hur långt man kört så citerar jag FB. "idag har jag kört x antal mil och igår blev det x antal med" orka? visste inte att det var någon tävling. (citerar inte mig själv)

Vem har sagt något om att tävla:confused:

A: Nollas vid tankning.. Kommer ju inte superlångt på en tank så det är skönt att hålla koll på

B; Lite vad som, hur långt det är till..., hur långt man kör ett pass på bana t.ex. Skulle inte sakna den nämnvärt om den försvann, men är ändå glad att det finns.

Vem har sagt något om att tävla:confused:

du o kompisen sitter o dricker öl och helt plötsligt säger han "haha jag vann!" varpå du säger "hmm... visste inte att det var någon tävling".

om du förstår hur jag menade.

lite trött på all denna "kötta" mil skrytet bara, jag vet att det är fel av mig att avreagera mig här, sorry om någon blev upprörd.

back to topic.

Jag använder den endast när jag kör åt någon annan och vill ha ut milersättning. När jag hade hoj utan tankmätare användes den till det när jag kom ihåg att nolla.

Används till att hålla koll på vad hojen drar. Har ingen tankmätare, utan bara lampa. Börjar lampan tändas tidigare än vanligt är något fel med hojen :)

Och oljan byter man när det börjar skramla :tummenupp

Haha jaa tjena, så kan man ju också göra :näsblod

Behövs ingen trippmätare för oljebyten. Man har ju hela tiden mätarställningen på ODO mätaren, och det är ju de man baserar sina service intervaller på. Som på min ena hoj t.ex, 100 mil, sen därefter 750 mil rullande, dvs 850, 1600 osv.. Skulle aldrig använda en trippmätare till det, för lätt att råka nollställa eller liknande, men alla får ju göra som dom själva vill :D

Har 2 trippmätare och nollar som många andra!
A - Varje tankning
B - Säsongsavslut

/Jim

Tripp 1, nollas vid tankning
Tripp 2, vid däckbyte

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...