Hur ansluta laptopen till plasma tv:n?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Halloj

Har idag införskaffat en 42" Samsung plasma & försöker förtvivlat ansluta min Fujitsu Siemens Laptop...
HDMI ingångar finns på tv:en, men ingen utgång från laptopen....
Laptopen har en s-video utgång som jag kopplade via adapter till scart, fick då bild, men svartvit!!!
Läst på nätet att det blir s/v om inte tv:ns svartingång stödjer s-video...*suck*
Vilka options har man nu då?

har du ingen S-Video på TV'n ?
Eller DVI på laptopen ?

Det finns annars ( ganska lätt att bygga själv också ) adaptrar som ger dig färg även om TV'n inte har en sk full scart.

Har din dator inte ens VGA!? Har inte sett en dator hitills som inte har det...

Det brukar ju finnas på dom flesta tv med, inte på din?

Om inte datorn är från 1800 frösihjäl så har du väl en vanlig "skärm utgång" på den? och nya tv´n måste ju garanterat ha det, om den nu inte bara har dvi?! sen kör du bara snabbtangenterna för skärmomkoppling.

lycka till

tv´n måste ju ha dvi?! fixa en omvandlare från vga till dvi. sen ska d funka.
dyrare alternativet e att köpa en ny laptop med hdmi :P

VGA till DVI adapter, yaay...
Då måste Tv'n stödja "Analog dvi" om det ska funka.. Känns inte så troligt. Annars får han klämma dit en omvandlare mellan bara.

Men har han tur så finns dvi på datorn å då är det ju bara en dvi - hdmi som behövs.

Min lilla laptop är ju inte den flashigaste modellen på marknaden direkt, VGA samt s-vhs är vad den har, jag får knata till Kjell & Co & fråga vad dom tror....

Tack för alla svar,:)

Gå in i menyn på TV'n och ställ om din scart ingång till att accaptera S-video, Klart!

Sen måste du ju på något sätt få ljudet från laptopen till tv'n också, men det är ju en baggis.

På min tv har jag två kanaler visar datorbilden. Den ena visar svart/vit och den andra färg.

Svartvit bild är ett vanligt problem. Du behöver en liten adapter mellan s-videoutgången och din sladd. Fick du inte med en sån när du köpte datorn så finns det att köpa, fast jag orkar inte kolla upp vart. Gör en sökning så du vet vad du skall ha och kolla sen på Kjell Ohlson eller Claes o company.

Edit: Jag har för mig att du skall ha en adapter som omvandlar s-video till komposit.

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...