Hur överleva?

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
Herlöö alles!

Köpte igår min första "riktiga" Ninja :) Nu är frågan, jag har tidigare bara kört min extremt snälla, slöa gpz500s med 60hk med mesiga bromsar osv. Körde den 650 mil. Har alltså aldrig kört ngn sporthoj och nu har jag en zx6r från 98 med 109hk, grymma bromsar osv. Tar tacksamt emot tips på tekniker, idéer, sakera att tänk på! Hade en mardröm inatt där jag bromsade som jag gjorde med gamla hojen och toklåste framhjulet :lol

Mvh en glad, nyfiken Capi

ja du frågan är om du kommer att överleva dess kraft och grymhet.. ta nu och somna om och dröm vidare på den underbara drömmmmmmmmen :tummenupp

Inget att oroa sig för, efter 10 mil har du hunnit vänja dig :tummenupp

blom skrev:
ja du frågan är om du kommer att överleva dess kraft och grymhet..

Allt är ju relativt ju, menade inte att det var det värsta som existerade :Bugar , men det lär ju va en jvla skillnad för mig :7peta

/Capi

capi skrev:
Allt är ju relativt ju, menade inte att det var det värsta som existerade :Bugar , men det lär ju va en jvla skillnad för mig :7peta

/Capi
jag har själv ägt en x9a och var mycket nöjd... jag menar vad jag skriver

Ducatiracer skrev:
Den drar säkert dig på en bana i alla fall... :arsele
Kanske... men definitivt inte på flygrakorna :tungan

Å andra sidan så var ju capi rädd för att han skulle köra utöver sina förmågor. Det skulle jag påstå är större risk att göra med ett blytungt 160 hk-ekipage än med en lätt och styrvillig zx6:a.

berggren_martin skrev:
Kanske... men definitivt inte på flygrakorna :tungan

Å andra sidan så var ju capi rädd för att han skulle köra utöver sina förmågor. Det skulle jag påstå är större risk att göra med ett blytungt 160 hk-ekipage än med en lätt och styrvillig zx6:a.

Håller med.

Äh, ta det lugnt bara så blir det nog skitbra.

Grattis till en fin hoj :tummenupp

Jag gick från 15 till 140 på en helg :D

Du har rätt psyke för att åka en kraftfull hoj, så ta det bara lungt å kän dig fram från början så ska det nog gå bra :) Tare lungt första gången den reser sig så du inte blir överraskad hur fort den kommer upp på slutet ;) Ha foten på bakbromsen!

OlleR6 skrev:
Jag gick från 15 till 140 på en helg :D

Du har rätt psyke för att åka en kraftfull hoj, så ta det bara lungt å kän dig fram från början så ska det nog gå bra :) Tare lungt första gången den reser sig så du inte blir överraskad hur fort den kommer upp på slutet ;) Ha foten på bakbromsen!

Den lär inte resa sig...

capi skrev:
Herlöö alles!

Köpte igår min första "riktiga" Ninja :) Nu är frågan, jag har tidigare bara kört min extremt snälla, slöa gpz500s med 60hk med mesiga bromsar osv. Körde den 650 mil. Har alltså aldrig kört ngn sporthoj och nu har jag en zx6r från 98 med 109hk, grymma bromsar osv. Tar tacksamt emot tips på tekniker, idéer, sakera att tänk på! Hade en mardröm inatt där jag bromsade som jag gjorde med gamla hojen och toklåste framhjulet :lol

Mvh en glad, nyfiken Capi

köpte min första hoj i sommras en cbr mitt råd är tänk inte utan gasa bara. så får du känna den underbara känslan som slutar först på 14000 varv hehehe
:D :Bugar

Mavve skrev:
Den lär inte resa sig...
Hm, tillåme VRF800 (läs "Touring") på 109hk å många fler kilon reser sig på första växeln ju? R6an ger väl inte mer än 110 på veven heller? Inte är den mycke lättare/kortare? Den vill då gärna!

OlleR6 skrev:
Hm, tillåme VRF800 (läs "Touring") på 109hk å många fler kilon reser sig på första växeln ju? R6an ger väl inte mer än 110 på veven heller? Inte är den mycke lättare/kortare? Den vill då gärna!

Det beror helt på hur du gasar eller släpper koppling.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park