Hur åtgärda wobblingtendenser?

detta låter kanske korkad, men en mc jag köpte hade lite kostiga woplings tendenser det visade sej det var framskärmen som nudade vid däcket. framskärm rättad till o problem försvan

Tackar för informationen, alltid bra med lite kött på benen som man säger. Ska ut och testa några olika dämpinställningar snart, byta luft i däcken ;) och se över hojen att inget uppenbart är knas. Blir det inte bättre sticker jag o provkör ett demoex och sen kollar jag upp om det finns något garantiåtagande i frågan :tummenupp

Hade liknade efter däckbyte,började röra sig och vid en specifik hastighet blev det tydligt.
Inbromsning var även den så det kändes att det ålade sig.

Efter nogrann koll hade jag en skruv på ett par cm som gått i i bakdäcket och lagt sig under slitbanan,tog bort den och det blev nästan helt bra men perfekt blev det inte förrän jag bytte däck igen.

Kolla bakdäcket,kanske har någon skada eller föremål där.

Henrik

En gång när jag körde min FJ1100 så började den wobbla redan vid 45 km/h och vid 55 km/h var det så kraftigt att jag var tvungen att slå av på takten och lägga mig strax under 45 km/h.
Men sen när jag hade lastat av skivstångsvikterna från pakethållaren så wobblade den inte alls....:tummenupp

Har råkat ut för samma fenomen som visade sig vara framdäcket. Trots att det var balanserat ryckte det i styret vid avslag.

Alltifrån felgjutning av däck till styrlagererror enligt Honda åf´s kontakt hos Honda. Ska lämna in den nästa vecka så de får möjlighet att provköra den och felsöka. Undrar om man ska passa på att låna 600´an då så man får lite referens :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT