Hur åker ni klädda i regn och småkyligt väder???

Samma som i värme.
Sätter i fodret i textilstället och ser till att det är ordentligt stängt.

På senhöst kör jag med skoteroverall och crosshjälm.
Kan dock inte använda ordentliga handskar pga. dålig rörlighet i händerna (vibrationsskador och söndersågat).
Tänker varje år att jag skall montera värmehandtag och vindskydd.
Men jag ogillar extrautrustning.

Jag gillade ditt trick med svart sopsäck över stället förra sommaren.

Jag gillade ditt trick med svart sopsäck över stället förra sommaren.

Ja, just det, det hade jag glömt. Efter en våt kväll på Rörken så var det skönt att slippa vinddraget på väg hem. Visserligen slutade det regna efter Knivsta, men ändå. Stans billigaste regnskydd, näst efter gammalt smör eller margarin, insmort på utsatta ställen.

Lindstrands och Halvarsons Dryway allväderskläder och handskar, både varmt och torrt! Dainese Gore-tex på fötterna!

Last edited:
Bildtext : "Var är hojen???"

Bifogat

• lodder.jpg
    lodder.jpg
    177.5 KB · Visningar: 105
Last edited:
Rukka allvädersställ och underställ. Är det under 15 grader varmt brukar jag ta handskarna med vattentätt membran och lite foder. Annars blir det dom vanliga handskarna och så får man stå ut med att bli blöt om händerna.
Hade jag tänkt efter lite när jag köpte utrustningen så hade jag nog köpt stövlar utan ventilation för den gör att dom är ganska långt ifrån vattentäta har jag märkt. Regnar det lite lagom klarar jag fötterna utmärkt men vid något tillfälle har jag överraskats av riktigt hällregn och då har jag haft två mobila fotbad på fötterna när jag kommit fram.
MC-stövlar torkar inte direkt vindsnabbt heller.

Hamnade i att köra i regn, mot min vilja, igår. Iförd skinnställ och Bomrepatröja kröp jag ner bakom kåpan... Ingen större katastrof eftersom jag hade kort väg att åka plus att det var varmt. DÄREMOT blir det ju sjukt halt på vissa ställen, och detta är en stor anledning till varför jag undviker körning i regn.

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back