Hur åker du helst hoj?

Hur kör hellst du hoj?

• Antal röstningar
    0
SM 570 RR skrev:
Det är skillnad på åka och köra.
Själv kör jag.
Då får jag dra historien som min mc-handlare berättade.
Det kom in en herre och ville kolla på hoj, han berättade att han kört hoj som ung och ville nu uppleva det på nytt. Dom kikade runt på lite hojar och gemensamt kom dom fram till att en Virago 600 (glidare) det skulle vara bra.
Herrn tar en sån och puttrar iväg. Två veckor och 250 mil senare kommer han tillbaka. "Jag vill byta hoj, den här glidaren den åker man bara med, jag vill kunna köra hojen". Han åkte därifrån med en Kawazaki ZZR 1200. Farbrorn var 68 år :tummenupp

Det går inte ens jämföra gatkörning med bankörning. Bättre ödsla soppan på banan än på gatan!

Jag tänker inte sticka under stolen med att jag tycker det är roligt att impa på folk med sladdar tex. Av nån anledning är det mer accepterat med en powerslide än en wheelie :) Det är väl mest fram å tillbaka från banan man åker på gatan dock, inte så jätteofta man far ut å åker bara.
Oansvarigt? Mja, frågan är om det är ens lite sämre än wheelies. Har inte pååverslajdat omkull någon gång på asfalt hittills, och det praktiseras en hel del på bana :)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien