Hur är tändningslåset förbikopplat R6 - 2007

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Hej alla teknikkunniga!

Jag köpte en banhoj förra året, en 07as R6a. Det finns inget tändningslås till hojen, utan tändningen är kopplad till on/off reglaget på höger clipon och soppapumpen till vänster reglage för hel/halvljus... eller om det är tvärtom kommer inte riktigt ihåg nu.

Anledningen varför jag frågar är för att jag skulle vilja ha koll på hur elen förmodligen är kopplad, om jag ville koppla på något annat, tex en QS. Killen jag köpte den av är inte den som har fixat elen, så han vet inte.

Så frågan är: Hur brukar det normalt sett vara kopplat om tändningslåset är borta?

Jag tror inte jag har en kithärva... men hur vet man om det mot förmodan är en kithärva inkopplad på hojen?

Tacksam för svar.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Enklaste sättet om man inte vet något om el är att titta på ECU (styrdatorn) och se vad den har för reservdelsnr. HAr du en icke kit ECU så måste du ha något som kopplar förbi immobilizern också.
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Ok!

Jag verkar ha en standard ECU enligt serienumret 2C0-8519A-21.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Brukar väl lägga antennen under tanken med nyckeln stripad/tejpad med den och ersätta låset med en brytare, alltså bara koppla kablarna via brytare istället för låset.
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Okej, har inte sett ngn nyckel någonstans på hojen. Men går det alltså att koppla förbi immobilizern på ngt sätt, verkar som det är fallet.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Okej, har inte sett ngn nyckel någonstans på hojen. Men går det alltså att koppla förbi immobilizern på ngt sätt, verkar som det är fallet.
JA det finns en grej man kan koppla in istället för tändnningslåset som ersätter immon.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top