Hur är storlekarna på Oxtar boots?

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Tänkte jag skulle beställa ett par Oxtar "ss performance". Har ingen möjlighet att testa ett par, så tänkte höra med er hur dem är i storlekarna? Små / stora? Drar 43 i vanliga skor, nästan 42 i arbetsskor. Då borde ju inte 43:an kunna vara för liten iaf?

:)

Jo !!
Mina 45:or har jag tagit ur sulorna på för att kunna ha dem. Har alltid 45 annars.

//P

Har själv ett par Evo Replica och med strl 44 på dom sitter dom bra efter lite skoskav i början. Har i vanliga fall strl 44-45. För min del kändes dom inte annorlunda än ett par vanliga skor mao. Lycka till!

Okaj, jaha vad ska man tro nurå? Hehe, satsar nog på 43 och hoppas på det bästa... :va

Jag har 43 i dom flesta skor, och ss performance 43or satt bra på mig, inga garantier såklart men för mig funkade det, har 43 på mina t.c.s goretex, som dock känns lite mindre.

Tycker du ska köra på 43orna :tomten

Ta en storlek större än du brukar ha. Beror lite på fötter såklart men Oxtar är lite små i storlekarna precis som Alpinestars. Bättre lägga i en tunn sula än ha för små stövlar... :huvet

Har du 42/43 bör 43 duga. Har klockrent 43 ska du nog ta ett par 44... synd de inte finns i halvstorlekar :4skrika

jag har 42 på mina vanliga skor och 42 på mina oxtar. Sitter klockrent :tummenupp

*/ ?>
Back