Hur är Shoei RAID II??

b_randen

Ill Mostro - SDK Socio #3713
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Ducati Monster 900 "Kammo Edition"
Funderar på att köpa en ny hjälm till nästa år!!

Någon som har några fina åsikter om den här krukan?
Vad är bra pris osv om man handlar den i vinter... någon som vet en billig återförsäljare? Vill inte ruinera sig för mycket ska ju tanka hojen nästa år också!! :3freak

Min e tung.... köp en lättare !

Brusar mycket..... men det kanske är för att jag kör för fort :va

Webspy skrev:
"Ettan" brusar mycket också så jag kollar nog efter en annan modell nästa gång.
Fast den sitter bra på mitt barbapappahuvud :)

Visst brusar den en del. Finns proppar på apoteket. Tror det är svårt att hitta en hjälm som inte brusar.
Sitter kanon på mitt huvud. Det är det viktigaste. Tycker inte den är överdrivet tung. Har dock bara min förra RAID I att jämföra med + lite provhjälmar i butik.
Bra visirmekanism är ett plus. Hyfsat låga priser på visir.

Sitter den bra och det är rätt pris = köp :tummenupp

b_randen skrev:

Vad är bra pris osv om man handlar den i vinter... någon som vet en billig återförsäljare? Vill inte ruinera sig för mycket ska ju tanka hojen nästa år också!! :3freak

Sitter skönt på min skalle iaf. Pinlock följer med till Raid II:an nuförtiden. Tycker inte den är så brusig (nästan knäpptyst med gula skumgummiproppar i öronen. Lite ovant att höra sin egen andning "innifrån huvudet" ;-). Polarens X-lite (har jag för mig att den heter) tycker han brusar mer.

Med en ordentlig buff runt halsen så att det inte drar in så mycket underifrån dämpar rätt bra. Tyngden tycker jag inte är ngt problem, väger ca 1400g om jag minns rätt. Den styr inte särskilt mkt i vinden heller. Det sitter en liiiten kam baktill/uppe som gör underverk för att inte ha virvlar i nacken. Möjligt att andra hjälmar har en bättre design som gör att man inte har virvlar i nacken ändå.

/e

Webspy skrev:

Kan ju vara i kombination med ditt ställ, din hoj osv. Mycket som spelar in när det handlar om aerodynamik :gnissla
Jag tycker min är både tyst och bekväm, men jag kör å andra sidan alltid med proppar!

Hoztic skrev:
Jag tycker min är både tyst och bekväm, men jag kör å andra sidan alltid med proppar!
Jag tycker inte att grannarna spelar musik högt på nätterna, men jag sover å andra sidan med hörselkåpor i min bunker i källaren :rolleyes: :hihi

Hoztic skrev:
Kan ju vara i kombination med ditt ställ, din hoj osv. Mycket som spelar in när det handlar om aerodynamik :gnissla

Jag är ju rätt rund - vilket borde ge mig en fördelaktig aerodynamik :)

sandstream skrev:
Jag tycker inte att grannarna spelar musik högt på nätterna, men jag sover å andra sidan med hörselkåpor i min bunker i källaren :rolleyes: :hihi

Va? Du också, jag som trodde att jag var ensam om det! Har du helt kalt, eller har du inrett den med lite möbler, förutom sängen? :hihi

Får väl förtydliga mig lite, jag tycker att den är relativt tyst, men det har ingen större betydelse eftersom jag alltid har proppar iaf! Nöjd nu? :hihi

b_randen skrev:

Jag kör med den krukan! Fungerar kanon. Dom kommer säkert att säljas till bra pris på Mc-mässor i vår!

Över lag så tycker jag ändå det verkar som en bra hjälm, stor risk att ja köper en i vinter :tummenupp

Tack så mycket!! :Bugar

köpte precis en shoei hjälm... 20% på alla hjälmar på din mc... :banana

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!