Hur är SH-medlemmen?

Det där med svänga är en ny grej för mig faktiskt. Åkte ju till min handledare för att strypa min hoj när jag körde och ja, det blev lite 50/70/90 väg. Men då vågade jag inte ens trycka på styret för att svänga. Utan jag löste problemet genom att luta mig så svängde motorcykeln. Tror jag kommer våga mer snart, hade gärna haft en eller annan dag på en gokart bana. Men sen fick jag lära mig att man ska bara trycka på styret, sagt och gjort så svängde då MC:n men jag förstår fan inte logiken ---

under crika 50 så svänger man som på en vanlig cykel, sen i högre hastigheter trycker man på den sidan av styret som man vill svänga så teoretiskt sätt säger mig min hjärna att hjulet då går och motsatt håll --- men man svänger ju ändå åt den sidan man tryckte på.

Förklara?
Sök lite på motstyrning så kommer du förstå hur det funkar. Finns maaassor skrivfet om det.

Aha - Så det är motstyrning det kallas. Intressant, ska läsa den boken :)

Hoppas jag slipper möta på en del här på en smal väg då... :arsele

Anyway, nog har det hänt att man stått på lite smått (en tom raksträcka är en tom raksträcka) men inga vansinnesfärder. Kör oftast rätt lugnt och försöker ha sägerhetsmarginaler stora som berg. :tummenupp

De flesta på SH är unga, lågutbildade, tatuerade män i glesbygd eller närförort. De kör Retta på 20% av hojens kapacitet, förväxlar självförtroende med självinsikt och har tvivelaktig moraluppfattning (ok att köpa sex av en 16-årig rumänska "fan världens äldsta yrke ju", ok med försäkringsbedrägeri, ok att köpa stöldgods i tredje led mm).
De idkar analsex, snusar och tror att längre fängelsestraff är rätta metoden att bekämpa brott. De gillar inte bögar "men känner flera", poliser och har inget emot minskad invandring. Och de sär skriver så att man tror att de är utvecklings störda....

Och så fort de träffar en tjej med mer kuk än dem själva så säljer de hojen och mumlar om "andra prioriteringar...."

:rolleyes::rolleyes:

De flesta på SH är unga, lågutbildade, tatuerade män i glesbygd eller närförort. De kör Retta på 20% av hojens kapacitet, förväxlar självförtroende med självinsikt och har tvivelaktig moraluppfattning (ok att köpa sex av en 16-årig rumänska "fan världens äldsta yrke ju", ok med försäkringsbedrägeri, ok att köpa stöldgods i tredje led mm).
De idkar analsex, snusar och tror att längre fängelsestraff är rätta metoden att bekämpa brott. De gillar inte bögar "men känner flera", poliser och har inget emot minskad invandring. Och de sär skriver så att man tror att de är utvecklings störda....

Och så fort de träffar en tjej med mer kuk än dem själva så säljer de hojen och mumlar om "andra prioriteringar...."

:rofl :tummenupp

Aaaaaaaah, jag garvar röven av mig! Spot on! :gnissla:D:banana :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

touché...och med detta i åtanke blir det ännu roligare när dessa karaktärer helt plötsligt byter skepnad och blir moralpoliser för att TS råkat skriva något som de själva hade velat vara författare till.

:rofl

Hur är undantagen som bekräftar regeln då med lika ironisk målande beskrivning?

Sedan surfar den typiska SH-medlemen Blocket/Motorcyklar/Sport/Hela Sverige 6 ggr per dag och har järnkoll på alla hojar till salu allt från GPZ:or från 80-talet till fabriksnya 1198:or.

Eller är det kanske bara jag som är helt sjuk i skallen??? :va

Nja. Jag kollar Blocket en gång om dagen "bara". Det är ett helvete såhär på våren att gå igenom alla annonserna. :D

Skönt att se att någon är sjukare än jag.

:rofl

Hur är undantagen som bekräftar regeln då med lika ironisk målande beskrivning?

Det är den 35-åriga tvåbarnsfarsan och tycker det är sjukt sweet att känna sig ung och lite crazy igen. Övar wheelies i smyg och tycker det är stencoolt att lyfta framhjulet 35 grader och lyckas få ner knät i några rondeller. Sträcker alltid på sig och känner sig som Axl Rose på parmiddagarna när de framgår att den ansvarsfulla pappan har en mördarmaskin i garaget. När han får frågan hur det ska gå för familjen när han kör ihjäl sig ler han lite snett och säger att han tecknat bra livförsäkringar...och så tror han att de andra mammorna tycker han är sexigare och coolare än deras egna snubbar som kör v70 -02 med 140 hk sugmotor och gillar orientering på fritiden.

Det är den 35-åriga tvåbarnsfarsan och tycker det är sjukt sweet att känna sig ung och lite crazy igen. Övar wheelies i smyg och tycker det är stencoolt att lyfta framhjulet 35 grader och lyckas få ner knät i några rondeller. Sträcker alltid på sig och känner sig som Axl Rose på parmiddagarna när de framgår att den ansvarsfulla pappan har en mördarmaskin i garaget. När han får frågan hur det ska gå för familjen när han kör ihjäl sig ler han lite snett och säger att han tecknat bra livförsäkringar...och så tror han att de andra mammorna tycker han är sexigare och coolare än deras egna snubbar som kör v70 -02 med 140 hk sugmotor och gillar orientering på fritiden.

Så djävla bra där prickade du mig exakt kunde inte skrivit det bättre själv. Känner du mig?:va

Fan vad härligt att se, alla har börjat låta fantasin och fördommarna flöda. Underbart! ;) Nu vet jag hur den generella sh-medlemmen börjar se ut. Gärna fler inputs - är ju rolig läsning - inte sant?

Jag gillar kontrasten i att det kommit en ny kategori "biker" som vuxit fram.

Old style: Getskägg, skinnväst med märke, hoj som låter mer än det går och gör allt för att försöka se farlig ut medan han egentligen bara är trött på sitt knegarjobb och sina ouppfostrade ungar vars orsak bestämt är "kärringens fel". Fikadiskussionerna om ännu mer högljudda system och senaste Caterpillern de fick provköra på sista firmafesten sinar aldrig på intresse.

95-05
Knegare som försöker vara outlaws och stureplansstekare på samma gång. AKA Rettafukkon. Bränna 400 pix gummi på Sveavägen anses som väl investerade pengar och polisen är dumma i huvet och fascister när de blir av med kortet efter att ha kört i 230 på Nynäsvägen, men slöa och dumma i huvet när deras granne kör 35 på parkeringen i Radhus-området där deras ungar cyklar runt (fast andras ungar inte ska cykla runt bilarna).

05->
Ovan + några nya stereotyper..
Fd Retta-fukkot som blivit moralhäxa och börjat köra bana. Bandagsadeln är lite bättre än de andra, lite mer värd helt enkelt. De är intelligentare än att svinköra på allmän väg (trots att de gör det fortfarande, men nu har det ju koll! :mattias Många har vuxit upp och kommit till uppfattningen att det inte alls är "coolt" med bikers och vill inte koppla sig till "kulturen". "Livsstilen" och har blivit en idrott och ett intresse som alla andra.

Återfalls-, fast ändå inte, knutten.
Drömde om hoj i 20-årsåldern men hade inte tid/råd pga skola, alt. var för feg för att ta steget och prova nåt nytt. Nu i 40-årsåldern kommer det krypande och förnuftiga köp av ER6n, Scootrar och allt möjligt inhandlas för att nå drömmen om den beryktade "frihetskänslan". Givetsvis med ekonomiska argument till frun om att den är mkt billigare i drift än bilen, och så går det ju smidigare förbi köera in till stan. Några år senare är denna förmodligen utbytt och ovan nämnda "idrottsmän" och dessa kan mötas i någon form av omvänd store- / lillebrorssymbios.

För båda gäller ryggskydd, stövlar och ordentliga handskar om man så bara ska 800 meter till OK för att tanka.

Passar bra även på mig:D (för 10år sedan..:D:D)

Enda skillnaden är att jag körde hoj första gången 1976, tog RR licens 1985 och har sedan dess mest kört bana: (för att jag inte får nån bra livförsäkring:krama) Skulle köra ihjäl mig DiReCt i trafiken.

Att åka hoj.... är en del av mig, har aldrig varit utan en hoj i garaget och kommer nog aldrig att vara det heller. Har bara haft sporthojar (om man nu kan räkna in RSV1000 factory som sporthoj:död)... Men har full förståelse för dem som väljer annat stuk. (fast Aprillia:va:D)
Kollar ofta blocket efter "nästa" hoj... och får absolut abstinens om jag inte kommer åt SH varje dag...

Älskar att snacka RR, allt från Backlund/Freddy till Agostini/ Rossi.. (eller Dani/Stoner:va) m.m. men är själv knappt en medelmåtta på banan. Mycket tid stjäl det, ont av alla skador har jag, dyrt är det....

MEN VÄRT VARENDA KRONA :yoparty:yoparty

Jag gillar kontrasten i att det kommit en ny kategori "biker" som vuxit fram.

Old style: Getskägg, skinnväst med märke, hoj som låter mer än det går och gör allt för att försöka se farlig ut medan han egentligen bara är trött på sitt knegarjobb och sina ouppfostrade ungar vars orsak bestämt är "kärringens fel". Fikadiskussionerna om ännu mer högljudda system och senaste Caterpillern de fick provköra på sista firmafesten sinar aldrig på intresse.

95-05
Knegare som försöker vara outlaws och stureplansstekare på samma gång. AKA Rettafukkon. Bränna 400 pix gummi på Sveavägen anses som väl investerade pengar och polisen är dumma i huvet och fascister när de blir av med kortet efter att ha kört i 230 på Nynäsvägen, men slöa och dumma i huvet när deras granne kör 35 på parkeringen i Radhus-området där deras ungar cyklar runt (fast andras ungar inte ska cykla runt bilarna).

05->
Ovan + några nya stereotyper..
Fd Retta-fukkot som blivit moralhäxa och börjat köra bana. Bandagsadeln är lite bättre än de andra, lite mer värd helt enkelt. De är intelligentare än att svinköra på allmän väg (trots att de gör det fortfarande, men nu har det ju koll! :mattias Många har vuxit upp och kommit till uppfattningen att det inte alls är "coolt" med bikers och vill inte koppla sig till "kulturen". "Livsstilen" och har blivit en idrott och ett intresse som alla andra.

Återfalls-, fast ändå inte, knutten.
Drömde om hoj i 20-årsåldern men hade inte tid/råd pga skola, alt. var för feg för att ta steget och prova nåt nytt. Nu i 40-årsåldern kommer det krypande och förnuftiga köp av ER6n, Scootrar och allt möjligt inhandlas för att nå drömmen om den beryktade "frihetskänslan". Givetsvis med ekonomiska argument till frun om att den är mkt billigare i drift än bilen, och så går det ju smidigare förbi köera in till stan. Några år senare är denna förmodligen utbytt och ovan nämnda "idrottsmän" och dessa kan mötas i någon form av omvänd store- / lillebrorssymbios.

För båda gäller ryggskydd, stövlar och ordentliga handskar om man så bara ska 800 meter till OK för att tanka.

Bulls eye!!!! (särskrivning eftersom det är ett engelskt ord...och då särskriver man fan allt)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park