hur är min cbr900rr fireblade strypt? tyskland import

Rörberg

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Hoj
cbr 900rr Fireblade
Hej har en cbr 900rr fireblade 98:a den är strypt till 72kw har fått höra dom ska ligga på 95kw? Men eftersom de är en tyskland import är den strypt:(

Hej,

Läste lite, b.l.a doktorn's mod trådar för Fireblade (R.I.P) och hittade referenser om att CDI boxar som heter SD är strypta och EC skall vara ostrypta. Det visade sig inte bättre att jag hade en SD box i min Fireblade. Hittade en EC box på eBay i England. Fick hem boxen och hojen tänder inte alls. Skickade tillbaka boxen och fick en ny men får samma resultat. Varför fungerar det inte? :huvet Den startar med en gång med min orginal box.

Enligt uppgift ska den nya (beg) boxen vara till en 98 eller 99 och jag har en fireblade av 98 års modell.

Nån som har någon ide? Lägger med bilder av beteckningen på boxarna.

Jens

Saxat från gammal tråd. Svensk sålda cyklar stryptes bla igenom cdi boxarna. är den märkt ec så har du full effektsboxen. Annars kan det sitta strypbrickor i insug eller trottelstopp i fuggarna.

Saxat från gammal tråd. Svensk sålda cyklar stryptes bla igenom cdi boxarna. är den märkt ec så har du full effektsboxen. Annars kan det sitta strypbrickor i insug eller trottelstopp i fuggarna.

Ytterliggare efterforskning har resulterat i att även ED boxar är ostrypta.

Kolla din box. Sitter under sadeln.

Tack för infon om boxens placering!

Tack för de:) de vissa sig att den inte var strypt mer än på pappret:)

Du kan också ge dig ut och gasa lite, varvar den över 9500 så är den inte strypt... (CDI boxen iaf)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT