Hur är kvalitén på 620 LC4 -96

ChrilleG skrev:
...som sagt, skiljer det mycket på nyare 620 o 96?

Någon som kan berätta lite om 620 runt de årtalen (95, 96) ?

är 2800 mil mycket för en sådan hoj om den är välservad ?
vilken effekt och hur mycket väger den ?
 
Finns några olika modeller av 620 från de åren. Föregångare till 620SC var väl närmast EGS. 2800 mil är mycket och "välservad" kan betyda många saker. I grunden är det en bra maskin, men det finns delar som slits och som behöver bytas i förebyggande syfte. vevlager, vevstake, kopplingslager, kopplingslameller osv. Antagligen kan kolven behöva synas närmare också.

Jämför man med den sista 620-modellen som kom 2001, så har en del delar bytts ut i motorn - alla dessa kan skaffas i efterhand och ersätta originalen. Det kan vara designförbättringar eller val av andra leverantörer (SKF-lager istf engelska skitlager (s.k. rysslager pga mysko bokstäver :) ). Fjädringen har också förbättrats en del på senare år, men där rör det sig om helt nya gafflar t.ex. och är dyrt att byta helt och hållet.

Räkna med att lägga kanske 8-10 tusen på nya lager m.m. för att få motorn i nyskick. Har du otur är det mer som är slitet, men rätt maskin så kan cylle och växellåda t.ex. vara fräscha. En så gammal maskin med tämligen många mil ska vara billig i inköp.
 
Back
Top