Hur är ktm 640

Bjässen

Medlem
Gick med
4 Oct 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RMZ 250 och Yamaha YZF 426:a
Hallå! hitta ingen bra tråd om detta så jag slänger ut en fråga..
Hur är 640:in att köra..har bara hört att den ska vara klumpig o kännas lite trött.
Har bara kört 625 o 525 o klurar på o testa en 640 nu i sommar.
Va tycker ni..egna åsikter...

Tack på förhand :)
 
har hittat en 640 som jag tycker jag skulle göra en bra deal på..
därför undra jag hur mkt de skiljer i körglädje och om de e så stor skillnad modellerna imellan
 
har hittat en 640 som jag tycker jag skulle göra en bra deal på..
därför undra jag hur mkt de skiljer i körglädje och om de e så stor skillnad modellerna imellan

Så mycket skiljer det ju inte. Är ju samma motor förutom förgasaren då. Sen känns den lite större p g a tanken men viktskillnaden är ju inte sådär jättestor.
 
smidighet o hantering då skiljer de mkt..typ o hjula o stopies?

Jag har iof bara kört ktm 640 av de du har provat. Men jag var då grymt nöjd med min, gick skitbra enligt mig. Kunde gasa upp den på bakhjulet på 3an, 4an gick om man stod upp. Den toppade ca 170km/h så om den var omdrevad eller inte det vet jag inte.

Så wheela är inget problem alls, stoopies vet jag inte då jag hade en endurovariant.
 
Jag tyckte 640 var galet slö i jämnförelse med min gamla 625:a!
Byter man förgasare är det dock en annan sak..
Polarn ska sälja sin 625 -04:tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top